iPhone iFokus

iPhone

Etikett: övrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 11892 ggr
Intrifast
0

Kalendern i iPhone 5 synkar inte alla händelser

Upptäckte till min fasa att inte alla kalenderhändelser jag lagt in sparas. Kontrollerade min kalender i telefonen och inga händelser/aktiviteter från juni (och bakåt) INTE finns kvar.

Är helt beroende i mitt jobb av att kunna kolla bakåt för att göra sammanställningar osv.

Jag har min IPhone kopplad/synkroniserar mot Outlook 2010 (har valt "synka inte äldre än 90 dagar" i ITunes)

Var har det tagit vägen? Kan jag återställa?

Niklas
0

Det finns kvar men du har valt att inte Synka alla händelser till telefonen. Välj Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Synkronisera > Alla aktiviteter.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Intrifast
0

När jag nu kollade är detta redan ikryssat under "Inställningar.

Körde därefter en ny synkronisering via iTunes. Samma resultat. Från juni och bakåt finns bara helgdagar och födelsedagar kvar. Alla övriga aktiviteter är borta.

Niklas
0

Vad är det du synkar kalendern mot? Var finns originalet?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Intrifast
0

Jag synkar mot Outlook 2010 på min stationära PC hemma (= originalet?).  Där finns alla aktiviteter också kvar (från juni -> bakåt).

Men de finns inte på min Iphone. Normalt sett lägger jag in aktiviteterna i min Iphone (eftersom jag har den med).

Om jag idag lägger en (fiktiv) aktivitet på Iphone går den över och blir synlig i Outlook på PC;n  Vice-versa fungerar också.

Lade in en aktivitet den 17/5 "TEST". Efter synkronisering finns den inte i min IPhone men finns i Outlook i PC.

Finsn det någon inställning som gör att IPhone inte synkronisera/alt tar bort/ aktiviteter äldre än typ 90 dagar?

[joab]
9

Du skrev redan i #1: -- Jag har min IPhone kopplad/synkroniserar mot Outlook 2010 (har valt "synka inte äldre än 90 dagar" i ITunes) -- Det gör att händelser äldre än 90 dagar ej synkas till iPhone. Med reservation för att jag missuppfattat nåt.

Intrifast
2

hej Joab och tack för hjälpen! Du hade helt rätt. Det var detta som var problemet. Har ställt om denna inställning och nu fungerar det igen!