App för att visa filmsamling iPhone
Hej, jag söker efter en bra app där jag manuellt kan lägga in filmer jag har i min samling för att stiligt bläddra bland när man sitter och väljer vad som skall ses. Tips?
Det skall vara grafiskt tilltalande och gärna inkludera IMDB-länkar/trailers eller liknande.
Om appen innehåller avancerade länkningsalternativ till att starta filer från hårddisk är det ett klart plus i kanten.
Jag måste säga att IMDB är den bästa appen för just detta. Jag själv skapar en egen lista där jag endast har tillgång till och lägger till mina filmer som jag har i mitt alster och kan söka efter en film eller få rekommendationer om en film efter olika genren m.m.
Så IMDB är det bästa alternativet men har dock inte länkningssystemet att starta filer från hdd. Finns det något program eller app som gör det överhuvudtaget?
Jag valde att använda mig utav Plex. Det har allt jag behöver och stödjer de flesta plattformar.
Just nu ser jag dock inte mina filmer jag har på skiva där men jag är säker på att jag kommer att lösa det på sikt…