Inget funkar som det ska efter iOS 7-uppdatering
iMessage går inte att aktivera, när jag trycker på "Använd Apple-ID för iMessage" så säger den att jag ska kontrollera min internetanslutning, vilket jag gjort, den fungerar utmärkt!
Nu har jag nollställt nätverksinställningarna, men ingen skillnad.
Notiser fungerar inte heller som dom ska. Har tagit bort alla appar ur notiscenter och lagt till de jag vill ha igen. Varje gång jag går in på en app som ligger med, ex Facebook, så kommer det upp en ikon som hänvisar till att lägga till appen i notiscenter… men den ligger ju redan där!!! Vissa spel går inte att spela (sonen har en del spel på telefonen) då det enda som händer är att ikonen som hänvisar till notiser dyker upp, när man trycker bort den så kommer den upp igen och igen och igen… Ja ni fattar grejjen. Jag hinner inte ens trycka på hemknappen mellan dessa hysteriska pop-up så då måste jag starta om hela telefon bara för att komma ur spelet…
Ångrar så himla mycket att jag gjorde den här satans uppdateringen =(
Har du startat om iPhone genom att hålla in hem-knappen och vilo-knappen tills vita Apple-loggan syns? Vilken iPhone har du?
Jag hade samma problem. Allt fungerade skit. Jag fick återställa den och sedan starta som ny iPhone för att den skulle fungera igen. Fast den fungerar fortfarande inte bra…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#1 Japp, flera gånger… Har en 5:a
#2 Vad händer om jag återställer den? Försvinner allt då? Appar osv?
Vad blev bättre när du återställde och vad funkar fortfarande dåligt?
Allt försvinner 😕
Kanske går att Säkerhetskopiera först och återställa från säkerhetskopian. Jag säkerhetskopierade 10 minuter innan jag återställde men sen när jag skulle lägga tillbaka säkerhetskopian på telefonen stod det att den inte var kompatibel med min iPhone🤔
Notiserna började fungera och alla apparna fungerade. Dock så var det ett helvetes krångel innan (ca 7-8 timmar innan allt fungerade ok igen).
Det är inget specifikt som fungerar dåligt, tycker själva telefonen generellt fungerar sämre sedan uppdateringen.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#3: Prova att installera iOS 7.0.3 som just har släppts.
Om du synkar med iCloud innan du gör en Återställning kan du återställa till iCloud-kopian. Då får du tillbaks inställningar, appar och data.
Kollade senast igår om det kommit ngn ny uppdatering, men då stod det inget, ska prova uppdatera till 703 först innan jag gör ngt drastiskt.
Hej igen,
I flera trådar har jag gett tips om att göra en riktig systemåterställning på telefonen efter strul med uppdatering till iOS 7 men det går liksom förbi många förstår jag. 😉
Jag fick krångel själv vid uppdateringen av iOS 7 och har vid 3 tillfällen haft långa konversationer med Apple support och efter mycket om och men så kommer de med det slutgiltiga försöket innan de tror att det är fel på telefonen. De var övertygade om att det var ett mjukvarufel som har uppstått vid nedladdning av iOS 7.
Så här ska man göra en fullständig säker systemåterställning:
1. Gör en fullständig säkerhetskopia till iCloud. (Obs! Gör detta endast via Wi-Fi. Gör du det via iTunes så se till att ha senaste versionen av iTunes installerad innan du gör en säkerhetskopia till iCloud.)
Nu ska det laddas ner ett nytt system!
2. Använd gärna ett annat nätverk än det du använde dig utav när du försökte sist. Inte en annan dator i hemmet utan ett annat nätverk!
3. Installera senaste versionen av iTunes! Om du inte har gjort en säkerhetskopia till iCloud ännu så gör det nu!! Mycket viktigt.
4. Stäng av telefonen och vänta 20 sekunder.
5. Håll in hemknappen (endast hemknappen) och gör sedan nästa steg.
6. Koppla in sladden i telefonen samtidigt som du fortfarande håller hemknappen inne.
7. Koppla telefonen till datorn.
_(Observera att punkt 4-6 inte är samma sak som att hålla in hemknappen och viloknappen samtidigt! - Det är skillnad på full Omstart av telefon än att göra fullständig systemåterställning.)
_
8. iTunes vill starta upp och börja nedladdning av iOS 7. Om möjligt vilket jag hade så välj att ladda ner filen först innan installation.
Att installera tillbaka säkerhetskopian gör du när du är klar med installation av iOS 7.
Att problemet uppstod hos mig förklarade de med att jag inte hade fullständig kontakt med deras servrar och att det missades information under processen och det skapade problemet.
Nu fungerar telefonen prickfritt igen!