iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3725 ggr
[Paranoid]
0

Laddare till iPhone 5 / 5S

Jag köpte iPhone 5s igår och när jag skulle ladda den så tänkte jag att jag tar min gamla Laddare till 5an men när jag satte i den så stod det att den inte var kompatibel med 5s, är det alltså så illa att dom gamla laddarna inte funkar till 5s??

[Kavring]
0

Va? gud vad hemskt isåfall! Sätter en tass på den här tråden…

Skitgalen
0

Jag skapade detta inlägget med min gamla användare så jag tassar detta inlägget så jag vet när jag får svar :)

Niklas
0

Det låter konstigt ifall det är en original-laddare från Apple.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Skitgalen
0

Ja, vilka andra tillverkar Laddare till iPhones annars? Jag köpte inte laddaren från Apple direkt men det gjorde jag ju inte med telefonen heller, men det är ju en Laddare som ska va till iPhone så fattar inte vad problemet är. 
Uppdaterade operativsystemet igår med, efter jag laddat den, så vet inte om det berodde på det… jag ska testa nu igen och se.

Skitgalen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär står det när jag sätter i laddaren…

Niklas
0

#4: Jag kan inte räkna upp alla som tillverkar tillbehör till iPhone. Står det på den att den är tillverkad av Apple? Annars är den inte det.

Skitgalen
0

Jag vet inte, det står ingenting på sladden iaf, och jag fick enbart sladden i en påse typ… ingen särskild information eller nåt sånt, så det kanske är en fejksladd då helt enkelt 😕

Niklas
0

Det låter troligt. Fast du fick väl med en originalladdare med sladd när du köpte telefonen?

Skitgalen
0

Ja som tur är… men jag brukar alltid behöva en extrasladd :/ men jag får köpa en ny istället. Vilken butik (helst internet-butik) är mest pålitlig när det kommer till sånt?

Emelie-E
0

#5 sådär står det när jag laddar min telefon också och det beror på att sladden inte är äkta eller vad man ska säga. Men det skadar väl inte telefonen att använda den? För mig laddar den normalt och funkar som den ska.

Skitgalen
0

#10 Min laddas inte ens och jag vågar inte ha i den under en längre tid ifall telefonen skulle komma till skada. 
Men om det inte hänt nåt med din telefon än och den laddar som den ska så borde det ju inte va nåt fel? 🤔

[Jens]
0

Apple har gått ut och varnat för att använda 3e-parts Laddare eftersom de bland annat kan orsaka till att telefonen exploderar. Min rekommendation är att köpa ett original som extra sladd.

Vet ej om erbjudandet står kvar men här kan du läsa mer om det: http://www.apple.com/support/usbadapter-takeback/

Niklas
0

#9: Apple Store eller www.apple.se.