iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 11809 ggr
JessicaN
0

iPhone-bilderna försvann!

Av någon anledning har alla bilder tagna med min iPhone 4 de senaste 3 veckorna försvunnit :/ Men alla andra bilder finns kvar. Någon som vet hur det kommer sig? Tänkte skaffa iCloud i helgen men har inte gjort någon back up någon annanstans. Är bilderna borta för alltid eller går det att fixa fram? Min telefon blev lite knäpp tidigare ikväll och uppdaterade bildbiblioteket på egen hand. Den har gjort så en gång tidigare men då försvann inga bilder. Det rör sig nu om ca 100 bilder. Jag har alltså inte varit och klickat någonstans, telefonen gjorde allt själv.

Niklas
0

Jag känner inte igen problemet. Det är svårt att säga vad det kan bero på. Vad menar du med att den uppdaterade bildbiblioteket?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

JessicaN
0

När jag klickade på kameran eller bildappen så stod det att bildbiblioteket uppdaterades. Höll på så några timmar, sedan va de senaste 100 bilderna borta. Det har blivit likadant en gång förut men då försvann inga bilder.

Niklas
0

Jag läste om en som råkade ut för samma problem och som bytte språk på sin iPhone. Då syntes bilderna igen efter nästa uppdatering av bildbiblioteket. Det låter konstigt men kanske är värt att prova i alla fall. Har du många bilder i iPhone? Har du aktiverat iCloud?

Sessan1
0

Jag har inte riktigt fattat det där med iCloud. Hur använder man den?

Det står i inställningar: Lagring, säkerhetskopiering, och när man klickar vidare där så står det:  Säkerhetskopiera automatiskt kamerarullen, konton, dokument, och inställningar när Iphone laddas, är låst och ansluten till Wi-fi.

Ska den *knappen* vara på då? eller hur funkar iCloud?

Det står under *lagring,Säkerhetskopiering, att Icloud-säkerhetskopiering är av, så då kanske den där *knappen* ska vara på då?  Men lagras det då på ngt sätt, om det skulle hända Iphonen ngt så den kanske går sönder eller ngt?  och vart sparas det isf?

MVH/

Sessan1

Niklas
0

Titta här:

iCloud

Förhoppningsvis klarnar det lite. Säg till annars.