iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1291 ggr
Anna
2013-10-28 10:30
1

När köpa iPhone 5?

Jag har planer på att gå från Android till iPhone, nästan enbart då jag lätt vill kunna Synka med min iMac. Det jag kikar på är en 5:a. Dock funderar jag på om priserna på 5an kommer sjunka, och isåfall när? Jag har ingen koll på iPhonemarknaden sedan innan, så är osäker på hur mycket priserna förändras när nya modeller släpps. Tror ni det är lönt att vänta till t.ex mellandagarna för att få ett bra pris på 5an, eller finns risken att den säljer slut överallt och inte går att få tag på? När hade ni köpt?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

neasfotografier
2013-10-28 17:54
0

Undrar detsamma så sätter en fot här :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Jens]
2013-10-28 18:54
0

På vilket sätt menar du med att priserna ska sjunka för det är väldigt sällan de sjunker så mycket som man önskar. Det är mestadels privat som man kan fynda de bästa priserna. Man kan t ex jämföra med att iPad 5 kommer säljas till ett visst pris men iPad 2 säljs fortfarande och priset mellan dem är inte så mycket som man förväntar sig.

[Jens]
2013-10-28 19:00
0

Du har inte funderat på en 5C? Det är samma telefon men det skiljer på en som jag ser det är en viktig sak och det är att den har stöd för 4G på ett helt annat sätt en iPhone 5. Men det kanske inte är så viktigt för dig?

Niklas
2013-10-29 08:20
0

Jag håller med Jens. Nypriserna i butik brukar inte sjunka så mycket. Nya begagnade är nog en bättre väg i så fall.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anna
2013-10-29 09:23
0

Tack för svar! Har som sagt ingen koll på iPhonemarknaden sedan innan och var osäker på om priserna sjunker eller inte.

annaattlid.se

Niklas
2013-10-29 14:01
0

Om du inte har ett abonnemang som är bundet och kan tänka dig att binda det i två år finns det intressanta alternativ.

Anna
2013-10-29 14:17
0

Bra tanke, var så jag själv planerat att göra när det var dags att uppgradera. Dock har jag ett abonnemang hos Telenor som jag inte vill gå ifrån då jag har fri surf, fria sms och fria samtal för 228:-/månaden - något som ju inte går att hitta hos operatörerna idag. Fri surf är guld värt för mig. Därav att jag valt att istället köpa en telefon kontant.

Vi får se om det blir en iPhone 5 eller en HTC One Mini. :) Helst av allt vill jag ha en 5S, men prislappen sätter stopp.

annaattlid.se

Niklas
2013-10-29 15:01
0

Innebär fri surf alltså helt fri surf? I så fall är det prisvärt. Vet du hur mycket surf du gör av med som mest på en månad?

Anna
2013-10-29 15:13
0

#8 Jajamen, helt fri surf. Jag tecknade abonnemanget 2011, när fri surf erbjöds av de flesta operatörer.

Det där är lite roligt - jag använder nämligen min Wi-Fi Hotspot som huvudsaklig internetuppkoppling till min dator i dagsläget, och har gjort i ett par månader. Jag snittar på strax över 100 GB i månaden totalt… :) Telenor går med andra ord ganska mycket back på mig, haha. 

Hade jag inte haft datorn uppkopplad hade jag nog snittat på runt 5GB i månaden för enbart telefonens förbrukade data.

annaattlid.se

Niklas
2013-10-29 15:29
2

Okej, då finns det nog inget som är mer lönsamt för dig just nu. 🙂 Annars hade kanske Tres Max Surf med 10 gigabyte surf kunnat vara intressant. Där kan man lägga till 29 kronor per månad för en iphone 5S och binda abonnemanget 24 månader och betala totalt 328 kronor per månad.