iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3009 ggr
[Gladamarsvin]
0

Varför hatar vissa android användare iPhone?

Jag tycker inte om att tex samsung användare kritiserar appel fantaster. De är helt onödigt att hålla fast vid de tråkiga tänket om iphone. Jag själv är öppen mot andra märken en och säger tex inte hatar Samsung den är så tråkig. Jag tycker att alla ska sluta tänka så kritiserande mot märken. Jag tycker att ordet hata kommer upp för mycket i sådan texter om just Iphone. Jag själv kan säga  att jag  gillar samsung men de är inte min typ av mobil. Jag tycker att  samsung och appel  användare ska sluta hata varandras mobiler. Alla väljer de dom vill Sverige är faktiskt tett fritt land. Jag fattar inte menigen med att  hata ett märke. Jag vet att ofta samsung användare på pekar att appel är så uppstyrd och att man inte kan göra den personlig men de går vist att göra en iphone personlig.

[Empisen]
0

Jag har uppfattat det så att så kallade "applehatare" aldrig ägt en iPhone överhuvudtaget.. Blir rätt less på dem som säger att iPhone är skit o.s.v. när de inte har någon större erfarenhet av dem egentligen.
Och har man ställt in sig på att en sak är skitdålig så kan det vara svårt att ändra uppfattning. Jag tycker också man ska vara öppen för nya saker, även fast det kan vara "läskigt" ibland.  
Men är det så att de har mycket erfarenhet av dem så har de väl rätt att "hata" telefonen om de vill det. 

Själv har jag väldigt, väldigt svårt för Samsung. Förstår inte hur de kan hålla sin försäljning av mobiler vid liv. För mina erfarenheter där är att de håller, om man har tur, högst i ett halvår.
Då pratar jag inte om utsidan, utan insidan. 

Jag tänker då aldrig gå tillbaka till android iaf. Apple är bäst i mina ögon. 😉

Warney
0

#1 Där har du svårt att förstå att Android inte bara är av dålig byggkvalité. Lämnat in totalt 5 stycken iphones för garantifel. Har nu en Galaxy Note 3, innan hade jag en iphone 5, innan det iphone 4s, iphone 4, HTC Desire, Iphone 3gs och Samsung Omnia.

Som du ser väldigt varierande mobiler. Tyckte förut att android inte kommit ikapp Iphone men att de nu faktiskt har riktigt grymma telefoner, med bättre hårdvara än Iphone. Gillar fortfarande Iphone men ville testa samsung igen då jag tycker att jag vart lite för låst med Iphone och saknade en del funktioner, och jag gillar samsungen även fast jag saknar lite enkelheten som fanns i Iphone, det är också lättare att göra samsungen segare med olika funktioner och program vilket kan förstöra användarupplevelsen en del, detta undviks dock om man är försiktig. Nästa telefon kanske blir en Iphone igen, vem vet.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

[Empisen]
1

#2 Det är min erfarenhet av Samsung, och mina åsikter där står fast tills jag får motsatsen bevisad.

Var cirka 1½ - 2 år sedan jag själv hade android, fick en begagnad iPhone 4 en dag och föll direkt. 
Apple tilltalar mig mer än android, men det där är självklart en smaksak. 
4:an krånglade aldrig trots att den varit med några år, köpte en 5:a för några dagar sedan och jag hoppas den håller samma standard.

Martin
0

För egen del bryr jag mig faktiskt inte om vad andra tycker om iPhone (eller för all del Samsung eller något annat märke). Vill man lägga tid på att hata eller tycka illa om något så trivialt som en sak så tycker jag det står fritt fram för var och en att göra det. Själv skulle jag inte lägga varken tid eller energi på det.

Oftast är det väl så att man inte är speciellt insatt, jag tror det är ovanligt att man har testat många olika varianter av många olika märken och har man inte det är det nog svårt att säga varken bu eller bä. En kompis har en Galaxy 4 tror jag den heter och jag är väldigt avundsjuk på hans kamera, själv har jag en iPhone4 och det har min fru också och jag upplever den kamaran sämre än Galaxyn. Men det kan ju också ha med programvara och annat och göra såklart, eller helt enkelt att vi är sämre på att hantera våra kameror än vad han är med sin. Alla kan ha ett måndagsex och därför känns det dumt att dra slutsatser av att bara ha testat en telefon av ett visst märke, och är det dessutom något år sedan man gjorde det känns det ännu dummare att stå fast vid en uppfattning. Det hinner hända mycket på ett par år. Men som sagt, vill man lägga tid på det så helt ok för mig. Själv lägger jag tid på annat, som att fundera på om jag skall ha en iPhone 5s eller inte :)

mvh Martin