Problem med Mail och Safari
Jag använder Mail-appen som finns med från början, och Safari. Men sen jag uppdaterade till iOS 7 har det krånglat, och ännu mer sen den senaste uppdateringen.
Om jag börjar med Mail så måste jag öppna appen för att få nya meddelanden, till exempel så när jag öppnade appen i dag på morgonen fick jag ett mail som egentligen kom i går kväll. Nu kan jag inte ens öppna appen utan det är bara vitt och sen stängs den ner.
Likadant är det med Safari till och från sen iOS7. Ibland går det att öppna, men inte ofta utan då är det vitt och sen stängs den ner.
Det är väldigt irriterande och båda apparna har fungerat väldigt bra innan. Ska jag behöva använda en annan mail-app och webbläsare?
Skulle installera Chrome nu istället, men det verkar vara något fel på App Store också. Är det något som sitter ihop så att inget från Apple kan användas?
Har du provat att starta om iPhone nyligen? Håll in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns.
Om du är säker på att det inte är internetanslutningen som är långsam kan det vara App Store som krånglar. Det händer ibland. Då brukar det hjälpa att prova senare.
Det hjälpte att starta om en gång till.
Härligt!