Är det värt att köpa iPhone med abonnemang?
Jag har alltid köpt telefoner när jag har sparat ihop tillräckligt med pengar för att ha råd med en. Och dels har jag gjort så för att jag nästan jämt haft konantkort för har inte haft råd med annat.
Sen förra året har jag haft ett jättebra abonnemang hos Telia och betalar knappt 100 kr i månaden vissa gånger. Köpte mig en iPhone 4 på mellandagsrea på Elgiganten i december 2012 och nu har jag tankar på att byta upp mig och funderar på en 5S.
Då kan man ju göra så att man binder sig till ett abonnemang hos Telia och får en telefon på köpet. Så betalar man visst mycket pengar varje månad.
Det jag undrar är ifall det är värt att teckna ett abonnemang som är relativt bra i 24 månader för att få en iPhone 5S?
Får runt 3000 i månaden som det ser ut idag.
Länk till abonnemanget (observera att jag använder inte så mycket surf utan jag smsar och ringer mest):
http://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/produkt/telia-mobil-komplett
Länk till den totala kostnaden för abonnemanget + telefonen (jag har kollat på det billigaste alternativet):
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/bestall/telefoni/telefoner/iphone-5s-16gb-komplett_ts_sales.product&preselproducts=500037324&productIds=783572&featured=783572
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Det är en svår fråga utan att veta hur du kommer att använda telefonen. Jämför med andra operatörer också. Tre har flera abonnemangsalternativ här: https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/abonnemang/?p=4_16544_0 Där verkar det kosta från 348 kronor per månad om du inte vill betala något för telefonen från början.
Grejen är att jag bor i södra Norrland och här fungerar bara Telia/halebop så det är de enda alternativen jag kan välja mellan om jag vill att det ska funka bra. Och då väljer jag hellre Telia :o
#2: Är det inte så att Telia och Tele2 delar nät? Fast Tele2 kanske inte har något erbjudande du gillar?
Jag har en iPhone med abonnemanget 3Pott 399 och det har jag haft sen Augusti 2012 och det lönar sig verkligen! Med 3Pott 399 (ett exempel) så får man 2GB surf varje månad och du smsar och ringer för hela potten varje månad. Jag har dock en kostnadskontroll på 250 kr så det inte blir så dyrt och när jag är hos folk så frågar jag alltid efter lösenordet till deras bredband så kostar det nada att surfa (enda gången du surfar helt gratis).
Men jag personligen tycker att det lönar sig att skaffa iPhone med abonnemang, 3Pott 399 var bara ett exempel eftersom jag har den.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Det är Telia och halebop som delar nät vad jag vet. För Tele2 funkar inte heller särskilt bra här uppe :)
Okej, tack för ditt svar!
Ska nog skaffa iPhone med abonnemang då när jag inte är bunden till mitt nuvarande särskilt länge till :)
Jag har nämligen haft Tele2 förut, och täckningen med det är hemskt.
Telia delar nät med Halebop och Comviq. 3 delar nät med Telenor, Tele2 och Teliasonera.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Om du inte vill binda dig till något abbonemang så kan du ju köpa den med 10mån avbetalning helt utan avgifter nu på elgiganten :)
Slutade med att jag beställde en iPhone 5s 16GB Space Grey på Telia med abonnemanget jag länkade ovanför, idag.
Förhoppningsvis kommer den till mig den 20e :)