Skapa en iPhone-app
Halloj!
Nu är det så att jag har kommit på en superbra idé till en app som jag gärna skulle vilja utveckla. Men frågan är väl hur? Jag kan säga att temat är spel. Och det ska handla om musik. Men hur gör jag för att vidare-utveckla idén till, tja, kanske en färdig app? Har absolut ingen aning om hur jag ska gå till väga för att göra min app.
Tacksam för svar! :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Anställa något företag som utvecklar appar? Gamesalad? Programmera helt själv? Det är dom alternativen jag kan komma på. Dom två sista är ju klart billigare men även klart mycket krångligare om du inte redan besitter några kunskaper inom det(vilket jag fattat det som att du inte gör). Tycker du (om du gör det) innan du gör slag i saken ska prata om iden med några du kan lita på, är det ingen som blir särskilt intresserad så kanske inte iden var så bra som du själv tycker. Antingen kräver det mycket tid eller pengar att utveckla spel. Men är det en bra ide så ger det ju bra inkomst också.
Kolla om det finns någon kurs i app-programmering i närheten. Du kommer säkert på fler app-idéer och då är det bra om du kan göra dem själv.