iPhone iFokus

iPhone

Etikettapple-id
Läst 19523 ggr
sjirka58
24

iCloud-konto stämmer ej med Apple-ID

Har gjort en uppdatering till Ios7 och fått problem med iCloud. Stup i kvarten dyker det upp en ruta att jag måste godkänna användarvillkoren. Då jag klickar där kommer det upp en ruta där det står "kunde inte ansluta till servern". Jag håller på att bli galen på att hela tiden klicka bort det. Ibland kan det dyka upp flera gånger i minuten. Försökte sedan radera hela iCloud som jag ändå inte använder men se det gick inte eftersom den då kräver ett lösenord. Kontots namn stämmer i med mitt apple-id utan är en gammal mejl-adress och mitt nuvarande lösenord stämmer förstås inte. Jag försöker återställa lösenordet men det går inte. Klickar jag i att den ska skicka till mejl-adressen kommer det ändå inget dit. Då jag försöker med säkerhetsfrågorna går det inte heller. Redan då jag skriver in födelsedatumet blir det stopp. Det står att uppgifterna inte stämmer med kontot. Jag blir snart tokig på denna ständigt uppoppade ruta. Finns det något att göra förutom att slänga telefonen i väggen och köpa en Galaxy?

Niklas
3

När det står att den inte kan ansluta till servern brukar det betyda att det är Apples servrar som felet ligger på. Ofta löser det sig om man väntar lite.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

sjirka58
2

Hej och tack för snabbt svar.

Tyvärr finns problemet kvar. Jag har försökt i nästan en vecka och varje gång står det "kunde inte ansluta till servern". Även om jag kunna godkänna villkoren finns ju ändå problemet kvar med att jag inte kan logga in på iCloud. Mitt användarnamn stämmer inte och det går inte att ändra det i telefonen. Jag har inget lösenord och kan inte få något nytt eftersom användarnamnet inte stämmer. Snälla har du något nytt förslag. Det här meddelandet om att jag måste godkänna villkoren är så irriterande och har förstört mina matcher i Quizkampen mm.

Niklas
3

#2: Blir det likadant om du försöker logga in på iCloud.com?

sjirka58
14

Äntligen fixat.😃 Jag var i ett moment-22 läge. Telia lyckades inte hjälpa mig men gav mig ett telefonnummer till Apple.

Så här gör man:

Man loggar in på sitt apple-konto på en dator.

Ändrar apple-id till det gamla (det som dyker upp på telefonen)

Får ett mail där man bekräftar den ändrade mejladressen

Raderar ICloud-kontot på Iponen med det befintliga lösenordet (markera "behåll på Iphone")

Ändrar tillbaka apple-id till det man hade

Får ett mail där man bekräftar den ändrade mejladressen

Går in på iCloud på telefonen och godkänner användarvillkoren

Klart!
Tack Niklas för tipsen 👋

Niklas
1

Vad skönt. Tack för att du delade lösningen här!