iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 11682 ggr
Gerro
0

Trög låsknapp i iPhone 4

Hej! Fick min mammas iPhone 4 (då hon köpt en femma) för typ två veckor sedan. Hemknappen funkar inte men jag har en sån där liten knapp på skärmen istället. Men nu är det så att låsknappen är ganska trög att trycka på. Vem ni hur man kan fixa det? Eller måste ma lämna in den på lagning? Väldigt tacksam för svar och tips!

Martin
7

Min låsknapp funkar inte alls, det är en fjäder som har släppt. Kostar ca 1000-lappen att fixa på de ställe jag har frågat. Därför har jag låtit bli, använder den nästan ändå aldrig 😂

mvh Martin

Gerro
0

Oj är det så dyrt 😮
För eftersom att min hemknapp inte fungrar så blir der ju lagom jobbigt att låsa upp mobilen haha ;)

Warney
0

#0 Om du lämnar in din Iphone hos Apple Store kan du få en helt ny Iphone 4 för 1200: -

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Gerro
0

Jasså? :)
Men hur gör man då? Skickar man mobilen till Apple Store eller?

RebeccaG
0

Låsknappen på min iPhone 5 har också lagt av, lite smått irriterande men orkar inte lämna in den & har inte heller ekonomi till det, så det får vara😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Warney
2

#5 Du vet att om du köpt den inom ett år gäller fortfarande garantin. Du ska alltså få den reparerad gratis (De byter ut hela telefonen). Har garantin gått ut så kan du fortfarande använda reklamtionsrätten i 3 år efter att du köpt den, det gäller då att du skall bevisa att det inte var ditt fel att knappen gick sönder. 

Detta gäller ej om man har skador på telefonen som en spricka exempelvis.

Har själv lämnat in en Iphone 5 för samma fel, även flera jag känner med samma fel som fått en ny. 

#4 Antingen skicka in på något vis eller besöka en av deras butiker.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Gerro
0

Okej tack! :)

RebeccaG
0

#6 har haft den mer än ett år dock :/

| Youtube

Warney
0

#8 Då kan du som sagt istället reklamera produkten. 

Bara att säga att det inte finns något som visar på att telefonen skadats på ett sådant viss att det ska kunna påverka låsknappen.

// Warney

RebeccaG
0

#9 Ska kolla på det👍

| Youtube

Warney
0

Kom på att man måste göra en reklamation alltså inte ett garantiärende direkt till dem man handlade ifrån så om man handlade den på the phone house ska man göra reklamationen till dem. 

Men det att man får en ny iphone 4 för 1200: - så är det apple store som gäller.

// Warney

Gerro
0

Okej tack så jätte mycket! :)