Hållbar iPhone?
Jag har planer på att skaffa mig en iPhone 5s (har aldrig ägt en Apple-produkt tidigare) men oroar mig lite över tåligheten. Har nu en Xperia Go som överlevt en hel del och vänners iPhones som fått liknande behandling har inte klarat sig lika bra, om man säger så…
Finns det några knep för att hålla dem hela? Skärmen framförallt verkar ju utsatt så ett skärmskydd är ju en självklarhet. Eller är det totalt idiotiskt att köpa sig en iPhone om man inte klarar av att hålla telefonen i handen konstant utan råkar slänga iväg den i backen lite då och då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
"Slänga iväg den i backen lite då och då" är inget jag rekommenderar, men om du absolut ska göra det finns det skydd som uppfyller militära specifikationer. De gör iPhone större eftersom tåliga skydd inte kan vara hur tunna som helst. Ofta består de av två eller tre skyddslager. Jag har använt Tech21:s skydd i några år och de skyddar bra mot all normal misshandel. Eventuellt behöver du ha något mer heltäckande skydd.
Nä, det brukar väl inte rekommenderas så ofta, för någon telefon… Förhoppningsvis ska jag väl kunna vara lite mer försiktig med nästa också, då jag jobbade i stall tidigare och det var väl där mobilen utsattes för det mesta. 🙂 Sen blir jag väl förhoppningsvis inte lika slarvig när jag har en mobil jag vet inte tål vilken behandling som helst.
Hur är det med t.ex tyg/läderfodral? Sett att det finns vissa som påstås ska skydda mot repor och stötar, funkar de vettigt om man försöker låta bli att slänga mobilen i backen lite då och då? 🙂
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Repor brukar tyg- och läderfodral skydda mot. När det gäller stötar beror det mest på material och hur det är gjort. Tjockare läder kan skydda rätt okej. iPhone är ju som tur är inte så tung.
Tack. Då ska jag nog satsa på ett läderfodral och försöka att hålla i telefonen. 🙂
Mvh Alex
Värd för Ridsport
:-)
Jag har haft min Iphone4 i drygt två år och har inte haft något extra skärmskydd, och den är inte skadad på något sätt alls. Och jag har med den lite överallt, och liggande i ficka med nycklar mm relativt ofta även om jag försöker undvika det. Har använt ett silikonskydd som jag bytt en gång, kommer inte ihåg vad det hette men något i stil med ice. Har inget skydd alls just nu, borde köpa ett nytt men står ev inför ny telefon i jul så avvaktar.
telefonen har jag t.ex. tappat på asfalt när jag cyklade i cirka 20-25 km/h utan att det hände något.
På jobbet har jag testat ett par olika skydd på jobbets iphone, bland annat Otterbox Armor series. Dyrt, men den telefonen mår också alldeles utmärkt.
mvh Martin
Jag har ett liknande sånt här fodral, det skyddar ju jättebra mot repor och helt okej mot stötar. Riktigt praktiskt också då man har plånbok och telefon i ett! :)
Johanna - Instagram
#7 Jag har införskaffat ett liknande jag med nu, i läder. Så hoppas det ska skydda tillräcklig. Nu väntar jag bara på det nya simkortet så jag kan börja använda telefonen sen. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
SIM-kort brukar man kunna gå in och hämta i telefonbutiker.
#9 Min operatör har ingen fysisk butik och jag vill behålla samma nummer. Men borde få det på måndag, så jag ska väl kunna överleva. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Var stark! ;-)
Jag försöker! ;) Har ju i alla fall iPaden att underhålla mig med så länge.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det är inte illa. Får jag välja en tar jag lätt den. Jag tycker inte om att tala i telefon i alla fall.