Ljudet i iPhone funkar inte när man ringer
För två dagar sen så tappade jag min iphone 4 i backen. När jag senare smsade på natten så funkade inte vibrationen alls men det var inget jag brydde mig speciellt mycket om då vibrationen en längre tid har knasat och ibland funkat och ibland inte, och ibland funkat fast då har den vibrerat "löst".
När jag sedan drog på ljudet på morgonen så upptäckte jag att det lät inte när jag fick sms eller när någon ringde. Jag trodde då ljudet var sönder efter fallet men det går att lyssna på låtar osv, det låter bara inte när det ringer.
Knapparna på sidan av iphonen (höj/sänk knapparna) funkar inte heller alls utan om man t.e.x lyssnar på youtube så måste man höja/sänka på skärmen.
Vad tror ni, gick något sönder då jag tappade telefonen? Eller är det ett fel i själva telefonen som bara kommit? Jag tänkte på detta med att ljudet fakiskt funkar men inte när man ringer och att vibrationen en längre tid knasat.
Om man lämnar in på lagning, hur mycket tror ni det skulle kosta ungefär? Har även haft en sprucken baksida på den i typ 1 år, är det värt att laga samtidigt? (tänkte om det skulle bli lite billigare då.)
Jag har tyvärr ingen försäkring.
Tacksam för svar!
Det finns flera högtalare i iPhone. Låter det om du sätter igång musik utan att ha lurar anslutna?
Det är vädligt svårt att gissa något om vad det kan kosta att laga i och med att vi inte ens vet vad det beror på.
#1 ja det gör det. Allt ljud funkar förut sms och ringsignal.
Jo det förstår jag, men om någon visste på ett ungefär..
#2: Är du säker på att du inte har råkat ställa ner volymen till noll till exempel?
#3 Jepp det har jag kollat. För visst är det ringsignalsvolym man ställer in under "ljud" på inställningarna?
Vanligtvis brukar jag höja och sänka på knapparna, men dom funkar ju som sagt inte.
Ja.
Om du får ljud genom högtalaren när du spelar musik låter det inte som om det är något fysiskt fel på den. Om det å andra sidan är mjukvaran borde du kunna hitta det i inställningarna och det skriver du att du inte gör. Skumt. Jag får fundera lite. Kommer jag på något återkommer jag.
Är det fortfarande valt signaler för ringsignal och SMS-signal under Inställningar > Ljud?
#6 Ja det är det. Och när man ska höja och sänka (under "ljud" på inställningarna) så låter det som vanligt, det är just bara att det inte låter när det ringer påriktigt eller när jag får sms. Helmysko 
Juste det har jag inte sagt. Ljudet funkar inte heller när jag låser telefonen eller tangentbordsljudet. Det är typ som om det bara funkar när jag själv sätter igång det (te.x som när jag lyssnar på musik osv)
Det kan jag inte förklara. Du kan prova att göra en Återställning ifall du har säkerhetskopierat.
#9 görs säkerhetskopiering automatiskt om jag kopplar in telefonen till iTunes? eller måste en säkerhetskopiering göras själv? hur gör man då isåfall?
Följ den här instruktionen från Apple:
#11 Tackar!
Men så här stod det att man skulle göra:
"Så här säkerhetskopierar du: Synkroniserar med iTunes (avaktiverad om du har slagit på iCloud-säkerhetskopiering)"
och det är så att jag har iCloud men har inte köpt extra minne till det så allt är isåfall inte kopierat. Jag gick då in på "inställningar > iCloud" för jag tänkte att det måste ju vara där man slår av iCloud (så mina saker i telefonen säkerhetskopieras som vanligt med iTunes istället bara) men det finns inget ställe där jag kan hitta att man stänger av iCloud.. Däremot kan man välja vilka saker som ska kopieras med hjälp av iCloud, om jag då stänger av alla dem, betyder det att jag stängt av iCloud också då? (Så mina grejer säkerhetskopieras till iTunes istället.)
Nu har jag inte läst igenom många svar men jag kan komma med ett svar jag med.
Min iPhone 3gs har ljudet slutat funka på ibland, ringsignal, smssignal även när jag spelar musik. Funkar ifall jag har hörlurar på mig.
Men det kommer tillbaka av sig själv efter ett tag ifall man låter den spela musiken eller när det ringer väldigt länge, men det är väldigt irriterande så en kväll när ljudet var borta så vart jag så irriterar på den så jag började trycka på skärmen, ganska hårt (detta eftersom min kompis iphones touch har slutat funka ibland så då trycker hon på den å då funkar den, så I give it a try!;) haha). Så jag tryckte alltså på skärmen ovanför "hemknappen" och då kom mitt ljud tillbaka, det försvinner ju fortfarande ganska ofta, mest efter jag stängt av ljudet och sen då jag he på det igen, men nu när jag vet hur jag kan fixa det så stör det mig inte lika mycket utan jag överlever ett litet tag till iallafall ;) .
Det låter som om det är glapp någonstans i elektroniken.
Tappade min iphone 4 ringsignalen slutade fungera
men den vibrerar kan en kabel gått av allt annat ljud funkar
Svårt att säga. Det låter som om du måste låta en reparatör titta på den.
Tack får kolla detta
prova slå den lite i golvet sen ominstalera den funkar inte det så får du väll lämna in den eller sälja den som defekt på tradera blocket … tror det blir ganska dyrt att få den fixad på apple service inte värt på en så gammal telefon … ???
#19: Jag förstår hur du tänker, men jag vet inte om det är så bra att slå en telefon i golvet. Det kan lika gärna orsaka mer skada.
Har samma problem med min några timmar gamla iphone 5 s. Ljudet funkar inte vid inkommande samtal, sms eller knappljud. Konstigt! Och allt är inställt på ljud så jag vet inte om det är någon inställning jag råkat knappa in eller om jag måste skicka tillbaka den på en gång :(
#21: Ring Apples tekniska support. De har öppet alla dagar i veckan. +46 77-119 95 19
Haha som en helt ovan iphone användare var det så enkelt som att jag råkat använda ljudlöst knappen vid sidan av telefonen. Visste inte att den satt där ;) Känner mig lagom dum sådär hehe
Vad bra. Hur kom du på det?
Satt och googlade runt lite och de var någon som varit med om samma sak :)