Iphone laddas ej har försökt med allt!
Hej! som rubriken säger så slutade min Iphone 4s laddas igår. jag laddade i ett eluttag och skulle byta till ett annat rum och då gick det inte längre (det händer ingenting när laddaren kopplas in).
När jag kom hem så testade jag de andra laddarna jag har hemma och ingen funkar. Första sladden var en kopia men hemma testade jag med en orginalladdare men inget händer. Jag har startat om telefonen, gjort reset både utan sladden i och med sladden i.
Innan jag gick hem såg jag att en kollega glömt sin sladd på jobbet så jag testade den å den funkade (kopia) men mina funkade inte hemma som sagt.
Jag har även 2 dockstationer var av den ena funkar men den andra (märket ILuv) laddar och spelar upp ljud men höjer volymen till max och det går inte att sänka. rutan som dyker upp när man höjer/sänker volymen försvinner inte från skärmen förens jag har gjort en reset.
Någon som har samma problem? eller vet vad kan jag göra?
Är någon av dina Laddare och sladdar Apples original?

Ja den ena sladden(alla kontakter är orginal) jag har är orginal. den är lite skadad i plasthöljet vid delen som man sätter i telefonen så därför använder jag den bara när jag synkar till datorn. den funkade fint nån dag innan men inte efter detta.
Prova med en originalsladd som du vet fungerar.

Gjorde det det första när jag kom hem. Testade även att göra reset utan sladden och med sladden. Men det funkar inte. Inget händer
Den laddas alltså inte trots att du använder originalsladd och Laddare som det fungerar att ladda andra iPhone med?

Nej det gjorde den ínte. Men nu fick jag låna en orginalladdare av min syster och då funkar den. Och det funkade ju med min kollegas sladd som var en kopia. Så 2 av mina Laddare har lagt av samtidigt vilket känns konstigt (den ena sladden är endast 1.5 vecka gammal). och min ena dockstation har ballat ur nångång senaste månaden… Nu har jag en Laddare som funkar men det känns som det måste hänt nåt efter som 2 kablar och en dockstation lägger av ungefär samidigt.
Det kan ha varit någon överbelastning i elnätet. Sånt händer.