Skaffa ny mobil
Sitter här och försöker hitta en ny billig mobil eftersom min förra hamnade i havet på julafton, men jag förstår mig inte på någonting jag läser 🤦♂️
Jag är egentligen inte särskilt intresserad av att ha någon smartphone men nu är det så att jag har många vänner i olika länder och då är ju smartphones väldigt praktiska med whatsapp och kik så man kan snacka dagligen gratis. Men jag har ingen aning om vad för nån jag borde skaffa.
Det enda jag vill att den ska kunna göra är det uppenbara; Skicka sms (helst mms också men det är inget måste), ringa samtal, lagra musik (jag är väldigt musik beroende så om man kan koppla in ett extra SD kort hade det varit jättebra, men det ser jag bara som en bonus) och klara av att köra whatsapp messenger och kik.
Jag bryr mig inte om det är en iPhone eller något annat märke så länge den klarar av de här sakerna, min förra var en samsung galaxy i9000 som jag kände mig ganska bekväm med, men jag är anpassningsbar 😃
Min budget ligger någonstans runt 500, max 1000, så det får bli begagnat.
Jag såg en annons för en iPhone 3gs för 500, men när jag googlade på den fick jag upp att den inte kan köra whatsapp, tror jag? Det stod en massa om iOS-någonting som jag antar är uppdateringar och Apple hade blockerat den uppdateringen som behövdes för whatsapp, eller något sånt, som sagt jag förstår mig inte på smartphones eftersom jag aldrig har haft något intresse för att lära mig det. Men om ni har tid att lägga ner på en kort förklaring fattar jag ganska fort!
Även om ni inte känner för att skriva förklaringar är jag väldigt tacksam för tips på mobiler, så länge jag har namnet kan man ju alltid googla!
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Med dina krav tror jag att du får satsa på en Android-telefon. Du klarar dig nog inte med något sämre än iPhone 4, om du vill använda Kik och WhatsApp, och de ser ut att ligga lite högre i pris än din budget. Är du dessutom van vid Samsung sen tidigare är det risk att iPhones olika egenheter gör att du blir missnöjd. Det går till exempel inte att använda minneskort i dem.
#1 Ja jag har alltid känt att iPhone inte är för mig men tänkte att det var värt att kolla på ändå, har fått hjälp inne på Mobiltelefoner.ifokus, tack så mycket för ditt svar 😃
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Ingen orsak. Hoppas att du hittar någon du blir nöjd med. :-)
xperia J, min gamla telefon var jättebra och du kanske kan hitta en billigt