iPhone iFokus

iPhone

Etikett: itunes
Läst 3098 ggr
Frosstis
1

Föra över låtar från iTunes till iPhone

Hej. På iTunes på min dator har jag många låtar som jag fört över till min iPod, hur kan jag föra över samma låtar till min iPhone? 

För den iTunesen är ju typ för min iPod, för när jag kopplar in telefonen i datorn kommer ingenting upp..

Niklas
0

Ser du dem alltså inte i mediabiblioteket i iTunes när ingenting är anslutet till datorn?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Frosstis
0

Vet inte hur du menar men om jag ska Synkronisera låtarna så står det ju iPod, "synkronisera iPod", så jag antar att iTunesen är för ipoden typ?

för när jag kopplar in telefonen händer ingenting och jag kan inte föra över låtarna.. 

Jag kan ju lyssna på musiken även om jag inte har kopplat in någonting

Niklas
0

Är det som om datorn inte märker att du ansluter iPhone?

Frosstis
0

Ja, min telefon laddas men ingenting kommer upp och söker jag på telefonens namn (mrs styles) så kommer ingenting upp

Niklas
0

Du kanske behöver installera om iTunes. Har du provat att ansluta den med samma sladd till en annan dator med iTunes för att se om den blir upptäckt där?

Frosstis
0

Nej det har jag inte, kan testa:)

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut. Igår gick jag in på iTunes.se och laddade ner den..

Niklas
0

Vad blev det för skillnad när du hade senaste versionen av iTunes?

Frosstis
0

ingenting vadd jag märkt! fast vet inte om jag ens har den senaste iTunes eftersom den där notisen kommer upp.

jag har tryckt på ladda ner 11.1.3 iTunes några gånger men det blir ingen skillnad

Niklas
0

När du har laddat ner programmet måste du installera det också. Dubbelklicka på den hämtade filen.

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad betyder detta då? tror jag laddade ner det nu för det kom sån installeringssak som jag tryckte på

Frosstis
0

jag startade om AMD två ggr men det funkar fortfarande inte och det står att jag behöver iTunes 11.1 igen!

Frosstis
0

nu funkar det, tror jag. ska se om låtarna bara kommer över

Frosstis
0
Niklas
0

iPhone använder inte minneskort. Det går med andra ord inte.

Frosstis
0

hm..kan jag inte köpa mer minne då?

Niklas
0

Nej, man måste välja från början hur mycket minne man vill ha. Fast ofta finns det andra lösningar. En hel del saker behöver inte ligga i iPhone. Det räcker att ha tillgång till dem när de behövs. Då kan du använda Dropbox, Copy, Bittorrent Sync, eller liknande tjänster. Alla är gratis.

Frosstis
0

Hmm har använt dropboxt min förra telefon och den e fortfarande kopplad till min dator, hur ändrar jag t iphone då?

[kissidor]
2

du ska inte ändra så att den ansluter till din iphone istället, du ska ansluta så många som möjligt av dina enheter till Dropbox för att utnyttja det optimalt 🙂. 

ladda ner dropbox-appen i din telefon, öppna den och logga in på ditt dropbox-konto som du redan har. svårare än så är det inte 🙂