Så här gör du ett Micro-SIM-kort
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du har en iPad eller iPhone 4 använder de Micro-SIM-kort som inte är så vanliga. Det går att klippa till ett vanligt SIM-kort så att det passar och går att använda. Följ instruktionen i filmen och använd deras pdf-mall som du hittar här:
Annars kan man köpa en liten simkortsklippare som gör det mer automatiskt.
Tom
Jag lyfter upp den här tråden eftersom jag fick en fråga om detta idag.

Det är väldigt lätt att göra själv, jag har gjort det två gånger och det blev perfekt bägge gångerna. Ta det lugnt och klipp hellre för lite än för mkt. Lätt att fila till det sista med en nagelfil.
Bra tips med nagelfilen. 
Jag fick min fyra igår och tog mitt gamla simkort och klippte till så att det passade. Inga som helst problem.
Tom
Klippte precis till mitt simkort så det passar min nya iPhone 4, men när jag startar upp den står det "Invalid simcard" eller nått i den stilen, finns det nått sätt att åtgärda det? :(
Det är inte så att du har ett SIM-kort från en annan operatör än den telefonen är låst till? Annars är det nog att ringa eller gå förbi en butik och be om ett nytt som gäller.
Telefonen är låst till Telia, men det borde inte spela någon roll då det är ett Telia-kort jag har. :)
Är det möjligt att få ett nytt nu när jag klippt i det gamla då? Vill inte få ett helt nytt kort med nytt nr osv då jag precis fixat "Fri Surf" osv på det kort jag har nu. Surt att det inte funkar.
Nej, de kan skicka ett nytt kort med samma nummer. Du behöver inte säga att du har klippt sönder det om du inte vill. Säg bara att du behöver ett Micro-SIM.
Bäst e väl - som sagt - att best. ett fr. operatören?
För den som e stadd vid kassa finns ett alt:
Micro-SIM Cutter, för iPhone 4/iPad
http://www.itsajten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=SIMCUTTER
/L
Ni som lyckats klippa till era sim-kort, behövde ni mallen?
Jag hittar inte mallen när jag följer Niklas länk i #0. Men det ser inte så avancerat ut… Kan man göra mycket fel om man klipper bit för bit utan mall?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Du borde kunna Googla fram en bild av ett SIM-kort i rätt storlek och göra en egen mall.
Jag provar det… 😃
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.