Swipe till iPhone?
Hej!
Sitter här med min första Iphone, en 5s. Känner mig väldigt nöjd hittills, men funderar över om jag kan få swipe-funktionen i alla appar i telefonen. Tex när man skriver på facebook osv.
Har använt swipe i 2 år och tycker det är sjukt bra så vill såklart gärna använda det i min iPhone också. Har hittat en app som har funktionen, men verkar inte gå att få det till övriga appar.
Går det? Hur gör jag?
Tack på förhand! :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
vet vad du menar, blev inte glad när jag köpte min iPad och märkte att jag inte kunde byta ut standardtangentbordet till en annan tangentbordsapp, swype är min favorit också. så nej, det går inte (om man inte jailbreakar telefonen då). det bästa som går att få till är ju att du väljer en swipe-baserad app där det är så enkelt som möjligt att kopiera texten från swipe-appen in till den app du vill skriva i. typ 1 klicks-kopiering. pathfinder hette den enda jag hittade till min iPad, vet inte vilka alternativ som finns till iPhone men det borde väl vara flera antar jag.
ursäkta, den heter inte alls pathfinder ☺️, path input heter den
Tack för ditt svar! Synd att det inte finns :( Men det är ju en vanesak också. Ja Path Inpput har jag hittat, den funkar ju bra men som sagt bara i den appen ju ;)
ja det är ju en av de största skillnaderna mellan iOS och android - just att man kan inte byta ut vilket program som är standardprogram för en viss funktion. så därför är det så med tex alla tangentbordsappar i appstore - att de lever sitt eget liv - och det bästa de förmår är att man kan skriva i appen och sen så smidigt som möjligt kopiera/dela det skrivna till en annan app. har för mig att detta var gjort så bra som man kan begära i path input, men det kändes ändå lite klumpigt. har man inte skämt bort sig med tex swype eller swiftkey ser man förstås inget problem med det, men jag upplevde det som en stor nackdel.
Ja. I min gamla xperia s var swipe tom standard eller ja det fanns med så man kunde välja det utan att ladda ner ngt app. Men men, man vänjer sig! :)
antagligen 🙂. och det inbyggda tangentbordet kommer ju att bli bättre allt eftersom du lär upp det med de ord du använder. jag har lärt mig att tolerera det på iPaden, eftersom det tangentbordet är så mycket större att jag har lärt mig knattra på det nästan som på ett riktigt tangentbord - men det är helt klart en av de saker jag sätter på minuskontot för den.
men så är det, det perfekta operativsystemet och den perfekta telefonen/plattan finns inte, man får välja det som förargar en minst och fokusera på att glädjas åt de främsta fördelarna 😃