iPhone iFokus

iPhone

Etikettipad
Läst 2664 ggr
Lilamp
0

Trådlösa hörlurar stör program i Ipad!

Hej! Min son har fått ett par trådlösa hörlurar Philips SHB9100, 700 krs klassen, men det blir störningar när han tittar/lyssnar på Youtube på Ipaden. 

Han har har wifi internet och bluetooth för hörlurarna.

Nån som vet vad det kan bero på? Vad göra?🎧 

Hälsningar Lilian

[Jens]
1

Förmodar att din son har den senaste versionen av iOS i sin telefon för det är oftast det första rekommendationen som Philips brukar ge. Annars be din son att göra en fabriksåterställning på telefonen. Kvarstår problemet med lurarna så kontakta Philips support.

http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=sv&userCountry=se

Jag har tittat runt lite på internet och dessa lurar som din son har får mycket goda betyg. 

ps. Det vore bra om ni har kvar kvittot till lurarna också ifall det behövs återlämnas för felsökning. ds.

Lilamp
0

Tack! Jag ska kontrollera om det kanske kan vara ett svajigt bredband som spökar. Litar ej på sonens kontroller  av lurarna:-) Vi har fiber men har tyvärr stora problem så det kan vara det. Annars så har jag kvittot kvar och får reklamera.

Hälsningar Lilian

[Jens]
1

Fiber som är svajig? Det hör verkligen till ovanligheterna! Är det ett känt problem som flera har eller bara ni i bostaden? Tänkte på att det kan vara andra orsaker på fibernätet.

Lilamp
0

Jag har stoora problem med Comhem och de skyller alltid på min utrustning men det måste vara antingen comhem eller fibernätet för när TV slocknar tillsammans med bredband och telefon så kan det inte vara min router. Bara bredbandet går via min router.

Jag har gett upp nu och sagt upp comhem så vi får se hur det går med den nya operatören! 

/lilian

[Jens]
0

Fiber ges väl enbart av comhem och då tänker du nedgradera dig i hastighet men är det så illa med fiber med comhem så förstår jag dig att det finns bättre alternativ.

Lilamp
0

Nej då comhem har ej patent på fiber. Hyresvärden med framtidensbredband har installerat fiber och vi har många operatörer eller vad det heter att välja på. Tyvärr dock ej telia som jag vill ha. Är ute efter trådlös tv pga etagevåning. Kan ej dra sladdar!

[Jens]
0

Jag bor i hus och har samma problem men det löses med 'home plug'. ;)

Lilamp
0

Ska höra med tele2 vad de kan erbjuda för sladdar är jag allergisk mot!

[Jens]
0

Hehe, sladdar är inte kul .. var är det 'trådlösa' hemmet? 

home plug fungerar på så sätt att du sätter en enhet i elkontakten och för en kabel till routern. Sedan sätter du den andra enheten (sändaren) på ovanvåningen och dessa två kopplas till varandra via elnätet och från enheten (sändaren) på ovanvåningen så kan man surfa utan problem.

[joab]
0

Måste sändare och mottagare vara på samma ström-fas? Blir prestandan jämförbar med ethernetkabel?

[Jens]
0

Näe, skulle säga att det är jämförbart med trådlös koppling.

Niklas
1

#6: Har du funderat över mobilt bredband? Vi kör det för hela familjen sen några år tillbaka och är mycket nöjda. TV och internet. Det är inte lika snabbt som fiber, men mycket snabbare än den fasta förbindelse vi hade tidigare. Där vi bor är det numera bra täckning för 4G.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning