iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 9963 ggr
M A N I N A N
0

Kommer inte åt "Hantera lagring" i iPhone

Hej! Jag har en iPhone 4s nyligen uppdaterad till iOS 7. Säkerhetskopieringen till iCloud strular. Tillgängligt utrymme är 2 GB, vilket är fullt tillräckligt, men antagligen har jag varit inne under "Hantera lagring" och av misstag markerat att jag vill att bilderna ska inkluderas i säkerhetskopieringen, för varje gång jag försöker Säkerhetskopiera får jag meddelande "Not Enough Storage… osv". Problemet är att jag nu inte kommer åt "Hantera lagring". Det verkar som att "Hantera lagring-knappen" har låst sig, för när jag klickar där händer ingenting, så jag kan alltså inte gå in där och avmarkera bilderna från säkerhetskopieringen. Jag har startat om mobilen, utan resultat. Vill inte fabriksåterställa för då förlorar jag bilderna… Kan någon hjälpa…

[Jens]
2

Ett sätt som du skulle kunna göra är att spara bilderna till datorn för att minska storleken för säkerhetskopiering.

Att 'hantera lagringsknappen' inte fungerar känner jag inte till men har en idé och det är att medan det står "Beräknar …" längst ned så klicka snabbt på Hantera lagring innan den har beräknat klart.

Sista lösningen på ditt problem är att köpa mer lagringsutrymme. 😉

skuttis88
0

Har exakt samma problem(5c) men mitt minne är nästan tomt. Det står ändå att det är fullt? Vad ska jag göra?

MVH Celina

[Jens]
2

Säkerhetskopiera till datorn och radera allt som finns på iCloud och sedan Säkerhetskopiera allt igen till iCloud.

M A N I N A N
0

Märkligt men nu fungerar "Hantera lagring" igen. Den har inte funkat på flera dagar men nu är det som vanligt igen. Det visade sig att de talböcker som jag hämtat till min talboksapp häromdagen tog betydigt mera plats än jag kunde föreställa mig, och det var de som tog för mycket plats… Det hade alltså inte alls med bilderna att göra. Så nu funkar allt bra igen. Fattar bara inte varför "Hantera lagring" hängde sig… och varför jag plötsligt kom åt och kunde ändra det som lagras i iCloud… Mysko. Jag förstår ingenting.

M A N I N A N
0

Det enda jag kan tänka mig att jag kan ha gjort annorlunda är att jag nu har i laddsladden och laddar mobilen. Det kan vara så att jag inte laddade mobilen samtidigt när jag försökte få ordning på problemet tidigare, men inte säkert att det är så. Kan det spela någon roll, och är det isf måntro anledningen till att "Hantera lagring" fungerar nu? Ja, jag vet inte.