iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 7654 ggr
[iphone]
11

Hur köper du tryggast begagnad iPhone 5?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nästan alla som säljer på Blocket och tradera lämnar inte med kvitto på sina varor så  som iphone iPad mm .📱

Och då tänker man ju direkt att det är lite konstigt att man inte har kvar sitt kvitto på en iPad mini eller iphone 5 …📱

Antagligen kommer dom att göra ett försäkrings bedrägeri vid ett senare tillfälle och då måste man ha original kvitto samt spärra via  ime nr som är telefonens unika kod …📱

Nu till saken jag vill inte köpa en iphone 5 och tro att man gjort ett fynd och sen spärras den inom en månad av förra ägaren.📱

Så hur gör man för att kunna köpa en utan att behöva oroa sig ?

😭

Niklas
2

Det finns en del som säljer med kvitto och garanti. Välj någon av dem tycker jag.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
1

Det finns de som fortfarande har kvittot kvar till sin telefon. Jag köpte min iphone 4 för några år sen och då ville jag att denne person hade kvitto vilket han hade så det var inga bekymmer med köpet. 

Dessutom bodde han på ett avstånd så jag kunde åka dit och göra affären. På det viset känner jag att det är tryggast att köpa en telefon på blocket eller tradera.

[iphone]
2

jo  men har mailat  dom som säljer nu  ca  8 av 10 har inte sitt kvitto  dom säger att det kommit bort i flytten mm 

kan man inte  typ efter man köpt slå *#06# så kommer  ju IMEI nr fram

och så registrerar man sig som ny ägare eller  nått  sånt  så  att  den gamla ägaren inte kan spärra  den ?

Niklas
2

#3: Du måste ju se till att få kvitto på köpet åtminstone. Annars kan du inte bevisa att du har köpt den.

[iphone]
1

okej men om han säger att han inte  har  kvitto  då ?

Niklas
0

Han ska skriva ett kvitto där det står att du har betalat x kronor för en iPhone 5 med serienummer zyx och vilket datum. Båda era namn och adresser ska stå med på kvittot och han ska skriva under med sin namnteckning.

[iphone]
0

jo  det  kan man  ju  begära  men  fins många  skurkar på  tradera  som inte  gör  det  även om man begär det säkert hmmm 

men finns  det inget säkert sätt att  den inte spärras …

Niklas
0

Då skulle jag aldrig köpa den. Då är det förmodligen något brottsligt.

[iphone]
0

Sant

Erclin
0

Om man skriver ett kvitto så hindrar väl inte det personen från att spärra telefonen om han har serienumret? 
Jag är nämligen i samma sits nu med att köpa telefon och personen jag har kontakt med nu har fått telefonen från firman men inget kvitto.

Humi
0

Självklart kan han spärra den ifall han har informationen som behövs. 

Men har du ett kvitto som bevisar att just den telefonen är din så kan du låsa upp den.