Enorma problem med email och iphone!
Hej! Jag är helt ny på forumet så detta är mitt första inlägg. Hoppas verkligen någon vänlig själ kan hjälpa mig! Problemet: har en iphone 5 med iOS 7 samt 3 abonnemang och comhem mail. Jag har enorma problem just nu, när jag försöker skicka eller ta emot mail så kommer det upp att telefonen inte kan ansluta till servern eller att mailet inte skickades. Det är inte alltid det är så. Kan vara bra i flera veckor. Men sen helt plötsligt så slutar det funka utan att jag ändrat något, det verkar inte vara så stabilt helt enkelt. Jag har pratat med både 3 och comhem. Men ingen av dom kan säga att "precis såhär ska du ställa in mobilen" utan dom provar mest olika inställningar utan framgång! Och problemet är lika stort oavsett om jag kör med wlan eller inte. Just nu kör jag med POP konto då comhem inte verkar ha stöd för IMAP! Finns det någon här som har denna kombination på sin iphone? Eller åtminstone har en iphone med comhem mail som fått det att fungera utan problem? Skulle i så fall verkligen uppskatta om den personen kunde ge mig dom exakta inställningar! Jag har googlat som tusan utan något vettigt svar, mycket tacksam för svar, då detta är oerhört frustrerande samt tidskrävande!
Har även märkt en sjukt irriterande grej, det kan vara omöjligt som sagt att hämta mail ett tag, sen funkar det helt plötsligt och då kan mailen i iphonen få för sig att hämta alla mina mail från mitt comhem konto, ungefär som att det tappat alla mailen som den redan hämtat. Då måste jag gå in i inkorgen och markera alla dessa som lästa!
Har du nollställt nätverksinställningar någon gång? Om inte kan du prova det. Du hittar dem under Inställningar > Allmänt > Nollställ. Du kommer att tappa inställningar för trådlösa nätverk så dem får du logga in på igen.