Skyddsplast till iPhone
Jag må vara perfektionist, men nu börjar jag bli rejält irriterad…
Fick hem min nya iPhone 5c igår. Jag köpte även skyddsplast för att sätta för skärmen och gjorde precis som man "ska" göra. Helt ren på telefonen framsida, klistrar på ena sidan, får lite luftbubblor, försöker trycka bort dem, det blir bara värre, sedan kommer det in något dammkorn som gör en ful luftbubbla som vägrar ge med sig, jag plockar bort plasten, torkar bort dammkornet, klistrar på, luftbubblorna har nu ökat antalet till ungefär femhundrasjutioåttatusen stycken. Ah! Bort med den plasten och testar att göra om det igen. Samma sak. Testar med plast nummer tre. Samma sak igen.
Så alltså: Oerhört dålig på att sätta på skyddsplast + Överdriven perfektionist är kanske inte den bästa kombinationen. Jag vill ha den helt slät, fin och felfri som det var på min förra telefon.
Har ni tips på någon plast som är enkel att sätta på?
Jag använder Copter displayskydd, de små bubblor som blir från början försvinner på någon dag.
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Det brukar vara svårt. Jag skulle satsa på skydd av glas i stället. De är vanligtvis mycket lättare att applicera.
Haha, såg att jag fick till det snyggt med rubriken… :)
#1 - Tack, ska kolla upp det!
#2 - Var hittar jag sådant? Något speciellt som du rekommenderar?
Jag använder inte skydd på skärmen men jag skulle satsa på något som det här: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00BT8L2MW/ref=redir_mdp_mobile?keywords=Tech%20Armor%20Ultra%20Clear%20Ballistic%20Glass&qid=1389313300&ref_=sr_1_1&sr=8-1
Jag tycker skärmskydd där man använder en appliceringsvätska fungerar bra, tror det heter Copter någonting men minns inte riktigt. Tänk dock på att inte snåla med vätska, då kommer skärmskydd att lossna när du tex stoppar telefonen i fickan. Hände mig på min iPhone 5 men på min iPod touch 4 fungerade det utmärkt.
Tack för tipsen! Ska åka till stan idag och se vad jag kan hitta!
Tänk på att det kan vara mycket billigare att köpa på nätet.