iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 6203 ggr
[vinterflinga]
8

Varför vill iTunes inte synka med iPhone?

Jag har den senaste versionen av iTunes (11.1.4.62) och uppdaterade som datorn rekommendera, efter den uppdateringen vill inte iTunes Synka ihop med mobilen. Dessutom har jag köpt en ny synk sladd och testat med den. Mobilen laddar, jag kan kolla mina bilder,men den synkar inte i iTunes så jag har möjlighet att återställa mobilen.

Jag har startat om mobilen, och installerat om iTunes men inget hjälper.. Nu känns det som jag inte vet vad jag ska göra mera.

Hoppas på tips :)

Niklas
1

Vad har du för Version av iOS i din iPhone? Vilken iPhone har du?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[vinterflinga]
0

Jag har Iphone 4 och iOS7 :)

[joab]
0

Starta om datorn, testa även att ansluta till olika USB-portar.

[vinterflinga]
0

Joab :

Tyvärr har jag redan testat det, och det hjälper inte :/ men tack iaf :)

[Jens]
1

Vad får du för felmeddelande? Prova någon annans dator kan vara ett tips också och se om problemet kvarstår.

[vinterflinga]
0

JensW

Det kommer inte upp något meddelande eller så,det synkar inte så den hittar iPhone alls, däremot laddar mobilen och jag kan kolla mina bilder,men inte mera än så. :)

[joab]
1

Här är Apples felsökningshjälp:
http://support.apple.com/kb/TS1538?viewlocale=sv_SE

Niklas
0

#6: Synkar du med iTunes för att Säkerhetskopiera eller av någon annan anledning?

[vinterflinga]
0

Niklas

Jag gör det för att den ska uppdatera om det är något, samt lägga in lite ny musik och appar :)

[vinterflinga]
0

**joab :
**
Tack :)

Niklas
0

#9: Appar och uppdateringar kan du fixa från iPhone utan iTunes. Lägga in musik är det enda du behöver iTunes till av de sakerna.

[vinterflinga]
0

Niklas:

Jo jag vet :) men brukar använda det iaf för det går mkt smidigare, skulle lägga in musik nu med eftersom jag lyssnat sönder den jag har :P men får väl se om jag får det att fungera längre fram :)

Niklas
0

Okej. :-)

[vinterflinga]
0

Nu vill det äntligen fungera igen, TACK alla som försökt hjälpa mig. Efter att jag installerat om iTunes för 3'e gången så fungerar det igen :))

Niklas
1

Vad skönt. Grattis!

Blanksteg
1

Jag fick också nyss detta problem, men för mig funkade det med att bara uppdatera drivrutinen :) (utgick ifrån Apples felsökningshjälp som Joab länkade till).