iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1357 ggr
RuiXue
2014-02-15 01:40
0

Problem med iPhone 5s

Jag blev idag äntligen ägare till en sprillans ny iPhone 5s som jag köpt genom min telefonoperatör Tre. ÄLSKAR telefonen! Men, har ett litet problem som jag vid Googlande fann att andra haft också, nämligen att jag inte har någon signal på telefonen! Har provat de flesta trick jag hittat för att lösa problemet, men får ändå inte telefonen att få signal trots att jag vet att jag är på en plats med bra täckning och har full täckning på min gamla iPhone 4 som fungerar som alltid- trots att jag nu stoppat in det nya simkortet i iPhone 5s och bara har ett abonnemang hos Tre, innan har nytt simkort på samma abonnemang inaktiverat det gamla simkortet om jag minns rätt. 

Någon som har någon bra lösning på detta? De felsta trådar jag hittat på Google är från första iPhone 5 som kom. 

Detta är min 4:e iPhone och första gången någonsin som jag har problem med något alls i den!

Jennie

[joab]
2014-02-15 15:13
1

Kanske aktiveringen av nya sim-kortet som ej funkat. Kontakta operatörens kundtjänst.

Niklas
2014-02-15 16:12
0

Det skulle jag också börja med.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

RuiXue
2014-02-16 01:01
0

Tog några timmar, men nu fungerar allt som det ska med SIM kortet🙂

Jennie

Niklas
2014-02-16 09:35
0

Av sig själv, eller gjorde du något?

RuiXue
2014-02-17 01:10
0

Gick in på 3's hemsida och aktiverade manuellt. Något jag aldrig behövt göra innan när jag fått ett nytt SIM kort🤔

Jennie

Niklas
2014-02-17 10:39
0

Jaha. Då vet nästa som läser det här och har samma problem hur de ska göra.