iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1710 ggr
TheLonleyWolf93
0

Kostnad av inlämning av iPhone 5 efter en olycka?

I tisdags så var jag ute vid en pulkabacke med klassen och min iPhone fick sig en åktur då jag inte hann med den när den började glida, den åkte flera meter och åkte också säkert över någon gupp och jag tänkte att de där klarar den inte oskadd och rätt hade jag..
Först märkte jag ingenting, den hade inga synliga skador eller så men sen så upptäckte jag att ljudet dött och den stod på "hörlurar" men den hade inga hörlurar.

Vi satte den på torkning i ett dygn och sen fungerade ljudet igen men allt eftersom så har fler och fler problem dykt upp.
Den kan vibrera utan anledning och i torsdags så dog den trots att det var 16 % batteri kvar och när jag startade den igen var den nere på 14 % och la direkt av igen, när jag startade den igen var den på 7 %.
Var ute och behövde verkligen mobilen så försökte igen då hade all batteri tagit slut då visade den bara "stoppa i laddaren".

När jag sen anslöt Laddare så var den direkt uppe på 16 % igen där den var när den dog.

Jag tänkte att de kan jag leva med men idag upptäckte jag även blixten tagit skada (den åkte på baksida) för när jag använder blixten så blir bilden ljus/vit bara, spelar ingen roll och så blir den grumlig och så har det aldrig varit förut. 

Jag misstänker att fler dolda skador kan finnas så funderar på att lämna in den och vet att jag kommer få stå för mycket själv eftersom mobilen blivit skadad.
Så undrar, är det någon som vet vad detta kan komma att ligga på?

Kram Janina :)

Razzora
1

Om du skickar in den till apple så kan du kolla här: http://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&geo=Sweden&product=iphone&locale=sv_SE

Med tanke på att det är en iPhone 5 så ska den då kosta 2.408,63 kr

Sedan kan du ju ta det på ditt hemförsäkring, men då måste du ringa till dom och se vad de kan göra. Ibland kan du få hela summan ibland så tar dom bara en del av summan.

Ibland så kan kostnaden bli större än vad de säger. Jag har nämligen jobbat på apples kundsupport.. så det är en möjlighet som finns. Men du kan ju alltid ringa in till supporten om du vill, kostar som ett vanligt samtal.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Niklas
0

Börja med att lägga den i en påse med torrt ris i en vecka i rumstemperatur. Har du himla tur kan det fungera.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning