iPhone iFokus

iPhone

Etikett: övrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2667 ggr
Bettanbus
0

Iphone 5S med 16 eller 32 GB?

Har funderingar på att skaffa mig en sådan lur har aldrig haft Iphone alltid android men känner att jag vill prova då alla säger de e de bästa av de bästa i mobiler. Några råd tex om jag ska köpa en 16gb eller 32 gb kommer jag fylla 16gb osv… Vill ha massa tips o råd inför köpet :)

[VSK]
1

Ett tips är att skaffa case då telefonen annars kommer bli väldigt ful då den flagnar för det minsta lilla.

Har du råd med 32GB så köp ☝️

Bettanbus
0

men fyller man 16?

[VSK]
1

Hur ofta behöver man tanka bilen?

Niklas
0

#0: De flesta klarar sig nog bra med 16 GB. Mycket går att lagra på andra ställen än i telefonen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Officielle
0

Jag har 16 gb och det räcker gott och väl. Har ungefär 40-45 appar och jag fyller knappt 8 gb. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Mattis99
1

Gör inte misstaget att köpa en 16gb säger jag bara…

RuiXue
0

Jag hade en iPhone 4 som var 16GB och är man som jag och tar mycket bilder med telefonen och använder appar som tar stor plats (Facebook kan bli riktigt stor efter en tid) och dessutom vill ha en del musik på sin telefon, då räcker inte 16GB långt. Jag fick ta bort bilder på min iPhone 4 ett antal gånger för att telefonen var full. Så med den erfarenheten i bagaget så beställde jag en 32GB iPhone 5S då jag ämnar använda telefonen i åtminstone 2 år. Prisskillnaden är inte så jättestor mellan 16 och 32 faktiskt, men tyckte 64GB var lite väl dyr så jag valde 32. 

Vet inte om jag kommer lyckas fylla 32GB, men hellre ha lite plats över än att behöva tömma telefonen i tid och otid. Senast min iPhone 4 hade noll utrymme kvar så satt jag i bilen på väg ut på en heldag så fick i full panik ta bort ett par appar för att alls kunna ta bilder den dagen!

Jennie

[kissidor]
0

den första frågan är ju helt enkelt hur mycket har du i din nuvarande telefon då? sammanlagt i det interna lagringsutrymmet och på ev sd-kort? och om det är nära eller tom mer än 16 GB så får du väl fundera på om det är nåt av det som inte egentligen skulle behöva ligga där och skräpa, bilder tex som kanske skulle ha kunnat tankas över nån annanstans lite oftare. men annars är det ju 32 GB som gäller.

och har du mycket du vill komma åt men funderar på att använda molnlagring istället så får du ju se till att du väljer ett abonnemang med tillräckligt gott om datatrafik för att du alltid ska kunna komma åt grejorna, även då du inte är ansluten på wifi

Niklas
0

Jag kopierar alla bilder och filmer jag tar till datorn varje dag. Då behöver jag inte oroa mig för att de tar plats. Musiksamlingen behöver jag inte ha hela i telefonen. Hundra låtar räcker långt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning