iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 14048 ggr
Turbomandy
10

Varför är mina iPhone-appar på tyska?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag återställde min iphone 4 råkade jag trycka på 'tyska' som språk. Själva mobilen är fortfarande på svenska men alla appar är på tyska. Det går inte att ändra i inställningar eftersom språket redan är på svenska. Vad är det som har hänt och hur kan jag ändra? 🤔

Niklas
0

Jag tror att du är tvungen att installera om apparna för att få dem på svenska eller engelska. Prova med en app först.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Har du för resten valt Sverige under Inställningar > Allmänt > Internationellt > Regionformat?

Frosstis
1

Gör som #2 har sagt jag har ändrat min telefon till engelska till svenska och tvärtom och apparna ändras

Turbomandy
0

Japp jag har på svenska, hela mobilen är på svenska förutom apparna. Det är fortfarande på tyska även om jag avinstallerar och installerar igen tyvärr :/

Niklas
0

Vilket språk har du i App Store? Är alla appar på tyska?

Turbomandy
0

App Store är på svenska faktiskt, men inte resten av apparna :/

Niklas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att vara helt säker. Ser det ut som bifogad bild om du går till Inställningar > Allmänt > Internationellt? Om svaret är ja, har du provat att hämta ner någon ny app nu?

Turbomandy
0

Förlåt för sena svar! ja det ser precis ut sådär förutom att jag har svenska på Röststyrning men det gör ingen skillnad ändå. har laddat ner några få appar på senaste tiden men de blir fortfarande på tyska. Tror faktiskt inte det går att ändra. Min kära mor tröck på tyska när vi återställde mobilen.

Niklas
0

Okej. Jag skulle nog prova att göra en Återställning till en iCloud-kopia och välja rätt språk.

Penmedown
4

Detta hände mig idag när jag laddade ner Spotify på min nya 5s. Appens språk var tyska men allt annat på luren var svenska. Så jag gick in i språkmenyn och ändrade från svenska till engelska, sparade, sen kollade och såg att Spotify hade ändrats till engelska också, och slutligen ändrade jag tillbaka till svenska och det gjorde Spotify också :)

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

Turbomandy
4

Så apparna i mobilen ändrades till Svenska de också? Om jag fattar allt rätt så ändrade du språk i mobilen till engelska, och sen till svenska? :)

Turbomandy
2

hihi jag fixade det nu, tusen tack :D