iPhone iFokus

iPhone

Etikett: ios
Läst 5916 ggr
perjoh
1

iOS7: Prenumererade kalendrar syns inte

Jag hittar inte hur jag ska kunna välja att visa mina prenumererade kalendrar i Kalendern, de finns med i Inställningar E-post…

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

Tryck på Kalendrar längst ner i appen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här.

perjoh
0

#2 De finns inte med där så jag kan inte välja, jag kan bara välja mellan kalendrar från iCloud och Annat. Prenumerationerna syns som sagt i Inställningar…

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

perjoh
5

Nu hittade jag felet, alla prenumererade kalendrar hade SSL aktiverat under inställningarna, det var bara att avaktivera så dök de upp i Kalenderns kalenderval.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

Vad bra att du löste det.

Islands
0

Jag har samma problem!

perjoh - Hur exakt gick du tillväga för att avaktivera SSL i inställningarna? Har försökt och googlat, men inte hittat hur man gör för att få ordning på problemet!

Tacksam för svar / Islands

Zidizen
1

Islands

Det ligger ganska djupt inne i inställningarna

Inställningar > E-post,kontakter,kalendrar > Konto [välj ett av dina konton] > Konto [Tryck på e-postadressen] > Avancerat > Använd SSL

Islands
0

Tack,  Zidizen!

Får dock upp ett felmeddelande: "IMAP-servern "imap.gmail.com" svarar inte. Kontrollera nätverksanslutningen och att du fyllt i rätt information i fältet "Server för inkommande e-post".

Nätverket funkar och serverporten är 143 (vilket väl är default och rätt?).

Ändå funkar det inte. 

Vad kan felet vara?

Zidizen
1

Islands

Det är ändå rätt få inställningar så jag skulle föreslå att ta bort kontot och lägga till kontot igen.

Har det annars  bara nyligen slutat fungera?