Uppdatera till iOS 7 med iPhone 4s?
Hej!
Till er med iPhone 4s: Hur funkar den nya uppdateringen för er? Blir mobilen segare eller liknande?
Har hört lite sånt och blir lite osäker på ifall jag faktiskt borde uppdatera. Vad tycker ni?
Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still
willing to get our hands dirty”
†
#1: Det kan jag tänka mig. iPhone 5 är betydligt snabbare än iPhone 4.
Jag kan inte installera iOS7 på min, står att jag inte har tillräckligt med minne men kan verkligen inte ta bort mer på den.
Och hört många som varit missnöjda till iphone 4 & 4S.
Så tja vet inte hur jag ska göra riktigt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har en 4s och jag har inte upplevt något negativt
Tyvärr laddas hela uppdateringen av iOS7 ned till din mobil så när den är ansluten med strömsladden och hemma WIFI nätverket, kanske påbörjas nedladdningen under nattetid bara. Det kan ta ca 3Gb av ditt utrymme. Mycket tråkigt för dem med bara 16Gb lagringsutrymme.
#6 av Fridaakesson
Står det installera eller ladda ner under Programuppdatering?
#9 Inget av det pga att det inte finns tillräckligt med minne enligt den.
"uppdateringen kan inte installeras eftersom den kräver minst 3,7 GB tillgängligt utrymme. Frigör mer utrymme genom att radera objekt i Användningsinställningar". Kan dock inte radera mer än vad jag har gjort. För de saker som är kvar är sånt jag vill ha och använder.
det funkar jätte bra på min 4s den drar till och med mindre batteri ;)
Wille, Puffe, Doris
#10 av Fridaakesson
Då är det kanske lika bra så slipper iOS 7 laddas ned till din mobil
#12 Laddas ju inte ner om jag inte vill det ;)
Vissa har sagt att iOS7 är bra andra inte.
Jo, tyvärr så laddas den senaste iOS 7 upppdateringen ner automatiskt även om du inte vill det. Så länge det finns plats på enheten, kopplas till strömuttaget och är ansluten till WiFi nätverk.
Det är just det som är det tråkiga med dem som bara har 16Gb för då är 3 Gb väldigt mycket som plötsligt ockuperas.
#14 Nej, det gjorde inte förra, iOS6 hette väl den eller vad det var, då fick jag trycka på att det skulle hämtas och installeras, samma för en vän när hon tog iOS7. Telefonen gjorde inte det automatiskt, installerade det på telefonen alltså.
Ja, men så är det :)
Som jag också skrev innan, kanske laddas det ned någon gång under natten. Detta är inget ovanligt och många har klagat.
Har ios7 på min iPhone4 och tycker det funkar bra. Om det är långsammare än på en 5/5s vet jag inte för jag har inte sett någon sådan.
Har inte haft några problem med låsningar eller annat som jag vet att en del andra haft.
Men blir nog snart en 5s så får vi se om det blir någon skillnad :)
mvh Martin