Hjälp med Apple ID?
Hej!
Jag fyllde år för några dagar sen, fick då en iPhone i present. Jag skulle göra ett nytt Apple ID då jag inte hade något innan. Problemet är bara att jag gjorde ett Apple ID, men lösenordet eller epost-adressen funkar inte. Jag har försökt att byta lösenord och "leta upp" min email m.m med det fungerar inte! Är det någon som vet hur man ska göra?
Väldigt tacksam för svar! :)
Det låter som om det är enklare att skapa ett nytt Apple-ID om du inte kommer ihåg uppgifterna och kan få tag på mailen. Möjligen kan du ringa Apple och få hjälp med lösenordet om du svarar på säkerhetsfrågor.
#1 Det har jag försökt med. Men problemet är att när jag försöker ladda ner en app så kommer det ju upp lösenord och email. Men emailen går inte att ändra, den har altså sparats, och eftersom inte lösenordet funkar går det inte.
Då får du ligga ut från ditt gamla Apple-ID först. Öppna App Store och fliken I blickfånget. Rulla längst ner på sidan och tryck på din e-postadress. Välj Logga ut. Sen kan du börja om med ditt nya Apple-ID.
Tack för svaren, skulle bara säga att det har löst sig nu. Apple ID:et funkar, och jag kan numera ladda upp appar. :)
Vad bra. Slutet gott …