Låsknappen i iPhone fungerar inte.
Hej!
Jag fick min iPhone 5 i julklapp 2012, och den har fungerat helt perfekt tills igår, då min låsknapp helt plötsligt slutat fungera. Jag har inte tappat den eller något, och den funkade som vanligt på morgonen.
Så, nu undrar jag hur mycket en reparation av detta borde kosta på ett ungefär? Garantin har ju tyvärr gått ut. Telefonen är köpt hos Telenor, bör jag lämna in den där eller på MacHuset?
Tack på förhand!
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Detta är inte alls ett svar på din fråga men ett tips :)
Min mobil var med om ett bad i somras och det enda som inte funkade var låsknappen (Puuh) jag använde då ett inbyggt hjälpmedel på mobilen och den funkade super :D
Inställningar--->Allmänt--->Hjälpmedel--->Assistive touch
Funkar utmärkt :D
#0: Prova att ladda ur den helt och sen ladda fullt igen. Om du har tillgång till Apple Store skulle jag i första hand gå dit. De kan ofta laga medan man väntar. Byte av hem-knapp har jag för mig kostar 223 kronor. Låsknappen vet jag inte.
Låsknappen för en Iphone4 går på runt 500, i alla fall när jag frågade runt i Malmö-Lund området för några månader sedan. Jag löste det aldrig utan den fungerar fortfarande inte, jag köpte en 5s nu i veckan istället :) (inte bara pga låsknappen alltså).
mvh Martin