iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2274 ggr
lollo97
0

Försvunnen säkerhetskopia för stulen iPhone

Hej!

Min iphone blev stulen för ett par dagar sedan. Jag hade igång läget på att min iphone skulle säkerhetskopieras automatiskt till iCloud. Men nu när jag vill hitta säkerhetskopieringen finns den inte längre kvar. Kan det ha att göra med att jag har bytt mitt lösenord till mitt appel-id? Så att jag alltså inte är inloggad på mitt appel-id längre på min gamla iphone. Eller vad kan vara anledningen till att jag inte får tag på säkerhetskopieringen? 

Skulle verkligen uppskatta om någon vill hjälpa mig med detta då det har försvunnit massor av information, och framförallt alla mina bilder.

Martin
0

Oftast tas backupen till iCloud när iphonen laddas och är kopplad till trådlöst nätverk, det har jag som inställning i alla fall. Vet inte om det finns andra inställningar, men det kan ju vara så.

Hoppas du hittar den igen, har du inte testat så testa med "hitta min iphone" om du haft den aktiverad. har du känsligt material kan du via den även fjärr-radera din telefon.

mvh Martin

Niklas
0

Var tittar du efter säkerhetskopian? Vad var det för telefon och vilken Version av iOS hade den?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

lollo97
0

Ja den var inställd på att säkerhetskopieras när den laddas och är kopplad till ett trådlöst nätverk.

Och jag har tyvärr inte igång "hitta min iphone", och kommer förmodligen aldrig att få tillbaks telefonen heller.

Men tack för hjälpen, uppskattar all hjälp jag kan få! :)

/ Lovisa

lollo97
0

Jag har letat efter säkerhetskopian på inställningar -> iCloud -> lagring,säkerhetskopiering -> hantera lagring, via min iPad och en annan iphone men hittar ej någon kopia från min stulna iphone där. Jag har även försökt att ställa in en ny iphone till "återskapa från iCloud kopia" men får inte fram något alternativ på kopior från iphonen där heller. 

Det var en iphone 5, med iOS 7.0.4

/Lovisa

Niklas
0

#4: iCloud-kopiorna hittar du inte i telefonen. Däremot borde du kunna ha återställt den nya telefonen från kopian om det fanns någon. Jag antar att du använde samma Apple ID. Med Hitta min iPhone aktiverad i iOS 7 blir telefonen rätt värdelös för då går det inte att aktivera den utan din kod. Har du aktiverat det i den nya telefonen?

lollo97
0

Ja jag använde mig utav samma Apple-id när jag skulle instalera min nya telefon, men som jag skrev tidigare så är jag utloggad från min gamla telefon då jag bytte lösenord då den blev stulen. Kan det ha med saken att göra? Menar du att "hitta min iPhone" aktiverat gör telefonen värdelös för han som tog den?? Förstår inte riktigt vad du menar, men jag hade inte aktiverat "hitta min iPhone" på den gamla. men jag har aktiverat det på den nya. / Lovisa

Niklas
0

Då hade nog dessvärre inte den gamla telefonen synkat med iCloud. Tråkigt. Hitta min iPhone gör en iPhone med iOS 7 mer eller mindre oanvändbar så att du har aktiverat det i din nya är bra. Ett tips är att du gör en egen bakgrundsbild för låsskärmen där du skriver kontaktuppgifter för den som hittar din borttappade/stulna telefon om det händer igen. Då ökar sannolikheten att du får tillbaks den.

lollo97
0

Tack för tipset! :)