iPhone iFokus

iPhone

Etikett: ipad
Läst 5511 ggr
Anterrabae
0

Min iPad hittar inte mobilnätverk

För ett par dagar sen upptäckte jag att min iPad hade seriösa problem att hitta mobilnätverket. Igår funkade det inte alls. Jag hittade en Programuppdatering iOS 7.0.5? Kan det heta så? Men kan inte installera denna. Varje gång jag försöker så kraschat/startar paddan om. Och så började den igår, starta om inom två min efter att den dragit ifrån. Batteriet hinner knappt ladda upp pga av alla omstarter. Och jag hinner inte kolla runt och felsöka.. Någon som känner igen problemet? Har varited om liknande eller kanske till och med kommit till rätta med ett sånt problem. Min iPad är ca 1,5 är, har inte blivit tappad, utsatt för annat övervåld eller blivit blöt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

volvomasen
0

När jag försöker skicka meddelanden från min iPad till vissa personer som har Iphone5 får jag som svar "Inte levererat". Jag har försökt med både mobilnummer och email-adress som jag hämtat från "Kontakter". Mobilnumret har jag också slagit in "manuellt". Det fungerar till andra personer på kontaktlistan. Vad kan det bero på?

[Jens]
0

Anterrabae.

Jag tror att installationen inte har blivit så bra så jag rekommenderar dig att göra en fullständig systemåterställning. För att utesluta problem med systemåterställning så rekommenderar jag dig att stänga av brandväggen och virusprogrammet som du har i din dator. Det är för att inte stoppa åtkomst till Apples servrar. Den senaste versionen heter 7.0.6 och nedan kommer en beskrivning på hur du gör en fullständig systemåterställning:

Till att börja med så gör du en säkerhetskopia till iCloud innan du gör en fullständig systemåterställning via iTunes.

Att göra en fullständig systemåterställning så gör man så här:

1. Ladda ner den senaste versionen av iTunes till din dator.

2. Stäng av din iPad.

3. Håll in hemknappen.

4. Koppla in sladden på din iPad samtidigt som du fortfarande håller hemknappen inne.

5. Koppla paddan till datorn och följ instruktionerna.

Anterrabae
0

Gäller samma för iPad? Det är kininet telefonen jag har problem med :) Jag ska testa att ststemåtersrälla paddan. Tack!

//Ida

[Jens]
0

Ja det gäller för både iphone och iPad.

Anterrabae
1

Ursäkta att jag skriver som en kratta! Ser inte så bra..

//Ida

Anterrabae
0

Kan bara berätta att jag inte hinner systemåtetställa paddan innan den startar om. Den hinner inte koppla upp SIF mot iCloud eller något! 😖

//Ida

[Jens]
0

Det låter verkligen inte bra. Tror det bästa vore för dig att ta kontakt med Apple och be dem titta på enheten. Har du försäkring kvar på den så lämna tillbaka den och få den fixad.

Anterrabae
1

Den är som sagt 1,5 år så garantin är slut. Ev att hemförsäkringen täcker. Tror jag har sånt tillägg. Får ringa Apple på måndag och höra då. Eller åka till en butik.

//Ida

Anterrabae
1

Tack för hjälpen! ❤️

//Ida

Anterrabae
0

Åkte till Allum idag, där kostade det någon hundring mindre att få veta hur man skulle komma runt systemåterställningen. Det verkar som det kan funka 😊 Killarna i butiken var supersnälla och ägnade närmare en timma åt att få ordning på paddan. Vet nu att problemet är ett mjukvaruproblem, och att efter 7.0.6 borde den vara stabilare. De berättade även hur jag gör samma manöver hemma. ❤️

//Ida

Niklas
1

Vad skönt att det löste sig.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anterrabae
0

Ja, verkligen! Hade känt lite surt att behöva köpa en ny, efter 1,5 år bara, för att den första gick sönder. Jag passade på att fråga om det kunde tänkas ha med instabiliteten i IOS7, före 7.0.5 att göra, och de antydde att det inte var omöjligt.. De hade sett en del knas, men det mesta hade blivit bättre i och mes 7.0.6..

//Ida

[Jens]
1

Verkligen skönt att de fixade problemet och det verkar som det var det jag misstänkte att det var fel på mjukvaran. 

Om bara några dagar så kan vi alla uppdatera till 7.1 och då kommer det säkert bli det stabilaste versionen sedan iOS 7 kom ut för första gången.

Niklas
0

Har du sett någon officiell uppgift om iOS 7.1?

Anterrabae
1

JensW: svar på frågan från andra tråden. De gjorde som du beskrivit i andra tråden, och något mer, som jag inte greppade. Den var inte pigg då det tog ca en timma att installera om den. Jag gissar att ett av skälen till att de kom åt den var att deras nya Mac-datorer pratade lite bättre än vår slöa gamla pc, att det hela gick fortare. Sen fick de pilla lite till med bl.a. Hård Omstart. Inte koll på alla detaljer. I kombo med iOS-instabiliteten..

//Ida

[Jens]
0

Nej Niklas, jag har inte sett något datum utan det mesta som jag har läst är att det kommer i mars. Mer än så har jag inte.

Niklas
1

Okej. Det kan bli nästa vecka enligt de envisaste ryktena jag har sett just nu.

Anterrabae
0

Hoppas hoppas! 😊

//Ida