Finns det fördelar med jailbreakad iPhone?
Efter tjat på jobbet så har jag jailbreakat min iPhone 5 (iOS 7.0.4 untethered) men vid det så stannar det. Jag har ingen som helst aning om vad som är bra med Jailbreak. Har googlat runt lite på nätet men har dock inte hittat några fördelar.
Ni som har jailbreakat er telefon, berätta gärna vilka program som ni inte kan vara utan och är ett måste att ha.
Har du frågat kollegorna som övertalade dig? De borde kunna ge hundra anledningar. :-)
Ja, jag har frågat idag men eftersom vi jobbar så mycket som vi gör så har vi inte fördjupat i det så mycket. Kolla på nätet säger dom! Javisst säger jag och himlar med ögona. Verkar som det är bara ett uttryck att Jailbreak är så JÄVLA bra men när man har gjort det så har jag inte hittat en enda bra orsak ännu trots att jag har laddat ner en del idag.
:-)
Detta som nämns, men framförallt för att få en annan design då Iphone är ganska simpelt, man kan få widgets. Ändra låskärmen med swipe lås.
Denna nämner flera bra anledningar:
http://www.businessinsider.com/why-you-should-jailbreak-your-iphone-2013-5?op=1
Allt detta kan dock tillslut sega ner telefonen.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
:-)
Jag har haft iPhone i något år nu och har fortfarande inte kommit på vad som är bra med att jailbreaka fånen. Länken i #4 gav mig inte någon anledning till det.
Jailbreak gör väl att garantier och så inte längre gäller om ngt skulle hända? Eller har jag hört fel då?
Garantier börjar gälla om man tar bort det, iaf kan man lämna in den då.
Jailbreak är jättebra om man gillar att kunna ändra mycket i sin Iphone. Självklart finns det massa risker och om man redan gillar iphone som den är så finns det ingen anledning förutom piratappar (vilket är olagligt).
Många som gillar Jailbreak går tillslut till det mer öppna systemet Android.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Jag tror inte ett skit på det där Warney. Ursäkta uttrycket men jag har verkligen samsungnördar på mitt jobb som dessutom är duktiga på iphone men de säger som de flesta att iphone är så bra som den redan är efter att iOS 7 kom. En hel del som jailbreakades tidigare har ju lagts till i det nya systemet och då finns det ingen anledning att jailbreaka längre säger de efter mycket om och men… =)
Alla måste vara som dig och de du känner. Kul sätt att se på världen. Så alla som jailbreaker för att de vill det, har fel då? Om de känner att den passar de bättre så är det så, inget du kan påverka. Alla tycker olika. Man får mer anpassningsalternativ om man jailbreakar, det är fakta. Men om det är nödvändiga funktioner är upp till beskådaren.
Så att dra alla över en kam är bara onödigt.
Kan tilläga att jag anser att Jailbreak är onödigt för mig när jag hade Iphone med iOS 7 men detta gäller inte alla.
Om man inte gillar iOS tema (tänka sig att det finns sådana, eller hur…) men gillar iphone så kan de med Jailbreak ändra tema.
Använde själv detta tema som ändrade allt: https://www.youtube.com/watch?v=CW3rtMbh_cA
Är så trött på Apple fanboys som tycker att alla ska tycka som dem själva, likaså är jag trött på Android fanboys som hatar på Apple. Alla tycker olika och vill kunna göra olika saker med sin telefon.
// Warney
Hmm, undrar om du verkligen läste vad jag skrev. 🤔
#12 Du skrev att du inte trodde ett skit på det jag skrev och utgick från din umgängeskrets och applicerade deras åsikter på allmänheten.
Vill tilläga att det kan varit felaktigt av mig att nämna att många väljer android för deras öppenhet, det är bara vad jag läst mig till på nätet.
// Warney
Då ska jag förtydliga mig lite om varför jag skrev som jag skrev och det var när du skrev att många som gillar Jailbreak går till slut över till android. Tror själv att de flesta som har jailbreakat sin iphone har tappat suget efter uppdateringen till iOS 7 på grund av att många av de Jailbreak som de gjorde innan finns redan i iOS från start. Det skrev jag i tråd #10. Att många pratar om att man känner sig låst i iOS håller jag inte med för jag tror de orden kommer just från dem som inte har iphone eller iPad eller rent av ha mindre kunskap om vad iOS är. Hade det varit sanning så skulle försäljningsiffrorna för både iphone och iPad vara dålig vilket det inte är.
Det jag reagerade på från första början var att du sa att Jailbreak är helt onödigt, när det endast är din personliga åsikt och att du själv föredrar en standard iphone. Vissa vill kunna ha widgets, tredjeparts appar, helt andra teman etc. Då måste man jailbreake, om man inte vill ha det behöver man inte det. Parallelen med Android var att där kan man direkt ha tredjeparts appar, widgets och nya teman som ändrar hela telefonen (tex smartlauncher) finns direkt i playstore, källkoden för android OS är också öppen för alla vilket inte är fallet på Iphone. All denna öppenhet kommer med ett pris, nämnligen säkerheten.
Har tyvärr själv fått virus på min Android pga att jag laddat ner vissa appar, något som nästan inte förekommer på Iphone (finns några få fall). Funderar därför på att gå tillbaka till Iphone.
Det jag menar är att om man vill ha fördelarna med Jailbreak får man ta konsekvensera och om man tycker det är värt det så är det så, det är en personlig åsikt.
Jag tycker inte att iOS 7 är så bra upplagt och vill gärna ha lite annorlunda menyer med widgets. Så tycker inte du och då finns ingen anledning att jailbreake. Man ska inte förkasta något bara för att man själv inte anser det vara nödvändigt, det finns fler folk i världen.
// Warney