Vilka har köpt iPhone 5S?
Vilka har köpt eller beställt 5S eller 5C än så länge?
Jag beställde en guldig 5S imorse så hoppas att den kommer i början av nästa vecka :)
Jag var på Telia igår och skaffade en iPhone 5s, supernöjd! :)
Grattis båda två! 🙂
Jag kommer med stor sannolikhet att köpa en 5s i dagarna. Funderar lite över storlek, men det är väl lika bra att ta i en med 64GB direkt :D
Funderar även över abonnemang men blir nog Telias komplett24 2 GB.
mvh Martin
Jag kommer ha en rymdgrå iphone 5S 32 GB i handen imorgon 🙂
Jag har min guldiga 5s nu! Är otroligt nöjd, hade tidigare en fyra som var väll sliten med sina 2,5 år på nacken.
Det ända jag kan tycka är lite irriterande är ibland om jag klickar på hemknappen då mobilen är låst så hinner den skanna av fingret och mobilen låses upp även om meningen bara var att jag ville klicka och se låst skärm och klockan eller notis. Men ser positivt på att finger upplåsningen är så känslig och fungerar så bra.
Grattis! Jag fick inte min idag utan det får väl bli imorgon! Grrr! ;) Men de säger ju att den som väntar på något gott men mitt tålamod är inte det bästa när det gäller att vänta på tekniska saker ;)
Vad uppelevr ni som har 5s om kameran, jämfört med 4:an om ni har haft en sådan att jämföra med.
Andra plus och minus mottas också tacksamt.
mvh Martin
#7 Jag måste få avvakta med svaret för jag har bara tagit några bilder idag. Återkommer :)
#7: Jag tycker att det är häftigt att kunna ta tiotals bilder på någon sekund och välja den bästa. Sen är blixten betydligt bättre än tidigare. Fast det spelar mindre roll för min del eftersom jag nästan aldrig använder blixt. Förlustfria zoom är också rätt bra även om jag ofta glömmer att jag har den.
Jag köpte min iPhone 5c i USA. Var så förbannat svårt att få tag på en iPhone 5s utan kontrakt, när jag var där. Men är väldigt nöjd ändå.
Innan hade jag en gammal iPhone 4, som minst sagt började bli seg!
Tack 8, 9.
mvh Martin
Tror jag väntar på nästa modell, känns inte riktigt värt att byta från femman.
Då blev det en 5s idag :)
mvh Martin
Grattis!
Håller på att tanka över från gamla telefonen nu så får vi se om jag hittar rätt bland nyheterna sedan :)
mvh Martin
Grattis!
Har haft min ett tag nu och det är en trevlig telefon utan tvekan men visst önskar jag lite större skärm men iPhone är fortfarande den bästa telefonen på marknaden.
Jag tycker den är rätt lagom i storlek, tycker inte att tfn skall vara för stor utan skall vara praktiskt att ha med sig osv. Men vi får se, mycket vill ju ha mer så det är möjligt att jag kommer vilja ha en större skärm, men jag gick från fyran så jag fick ju redan större i och med denna :)
mvh Martin
Jag tycker att storleken är lagom för en telefon. iPad är precis vad jag behöver när jag gör saker för större skärm.
Jag har haft min 5s sen december och är mycket nöjd hittills. :) Första iPhonen för min del och även om jag saknar vissa saker som var enklare med Xperia som jag hade förut så är bytet i det stora hela positivt. Skärmstorleken är perfekt tycker jag, man ser vad man gör men det är fortfarande möjligt att ha telefonen i fickan om man skulle vilja, precis som Niklas har jag min iPad när jag behöver en större skärm. Jag var lite sugen på Xperia Z1 först, men valde bort den just pga storleken, de kändes mer som en liten surfplatta än en telefon, tyckte jag.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag glömde nämna varför jag föredrar större skärm och det är att jag har lite svårt att läsa. Börjar bli gammal ;)
Älskar iPhonens hjälpmedelscentral för synskadade. Zoom och inverterinf gör att jag kan hantera telefonen i alla fall hjälpligt, utn glasögon trots att jag då bara ser ca 10% det är det ingen annan telefon på marknaden som klarar. 😍 och med den bättre skärmen på 5s jämfört med 4s så tackar jag och tar emot.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
En telefon kostar runt 6k mer eller mindre (iPhone 5s) och ganska snabbt blir det skit. Varför? Jo, för att en nyare modell släpps och efter ett litet tag är 5s ute. Så är det med alla tillverkare givetvis, men lyckan är kort.
#22: Jag håller inte med. :-) Jag tycker inte att någon av de iPhone jag har haft är skit bara för att det finns nyare nu. Det är bara det att jag kan öka min produktivitet genom att skaffa en nyare Version. Då brukar någon familjemedlem ta över den tidigare eller också säljer jag den och får rätt bra betalt.
Så iPhone håller ett mycket högre andrahandsvärde än tex motsvarande Samsung eller någon annan Androidlur? 4S fortfarande "bra"?
Jag tycker 4s är kanon. Jag skulle inte bytt om inte min 5s följt med det nya abonnemanget till samma pris som jag betalade för mitt gamla abonnemang.. 4s kostar ca 1800kr +/- några hundra beroende på Ålder, skick, tillbehör och om luren är låst.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#24: Jag kan inget om Samsung eller deras andrahandsvärde. Jag fick 3.500 för en ett år gammal iPhone 5. Visserligen såg den helt ny ut men jag tycker ändå att det är ett bra pris både för mig och köparen.
Jag fick min silvriga iPhone 5S i julklapp, är jättenöjd. Älskar den verkligen. Var ganska oväntat också då jag har 6 syskon som också ska ha julklappar. Hade önskat mig den men trodde aldrig jag skulle få något så dyrt med tanke på mina syskon haha. :) Men är som sagt supernöjd!! Älskar den.
we're always chasing that paradise