Avaktiverad iPhone
Jag kan inte komma in på min mobil med min kod(som jag vet att jag slog in rätt) så nu måste jag ansluta till iTunes. Men grejen är, måste jag återställa hela mobilen nu för att jag ska kunna komma in igen..? Vill helst inte ta bort allt.. :(
Har du aktiverat Hitta min iPhone?
#3 Nä.. :( Kan man slå in typ puk kod någonstans så det funkar igen? :)
I just det här fallet är det nog bra att du inte har aktiverat Hitta min iPhone. Ring Apple och be om hjälp. Var beredd att besvara dina säkerhetsfrågor.
Jag vet inte om jag har några säkerhetsfrågor på min mobil. 😊 Jag funderar på om det kan vara något fel på själva mobilen, den är ju iallafall ganska gammal nu? :)
Det låter inte som fel på telefonen att den är Avaktiverad. Säkerhetsfrågorna skapar man samtidigt med Apple ID.
#7 Det var inte nog inte mobilens fel med avaktiveringen men den har blivit konstig. Förut kunde man ju gå in på mobilen men inte låsa upp den men nu kommer det bara upp en laddarsladd och iTunes märke. Vi testade att sätta i pappas simkort men det funkade inte då heller men mitt simkort funkade i hans mobil..
Prova att låta den sitta på laddning en natt.
#9 ska testa. :)
Funkar fortfarande inte tyvärr.. :(
Då är det nog dags för reparation eller byte.
#12 Ja vi ska köpa en ny. :)
När telefonen blivit Avaktiverad så har det ingenting med SIM-kortet att göra. Telefonens kodlås är inte samma som SIM-kortets pinkod. Det är inget fel på ditt SIM-kort, det är därför SIM-kortet fungerar i en annan telefon. Finns ingenting som tyder på något fel på telefonen. Här är Apples instruktion för vad man kan göra i detta fall: http://support.apple.com/kb/HT1212?viewlocale=sv_SE
#14: Antyder inte "nu kommer det bara upp en laddarsladd och iTunes märke" att det kan vara något fel på telefonen?
Aha, så långt tänkte jag inte. :-)
Jag testade först ansluta massa gånger men funkade inte då. Vi testade fler gånger igår(vi gav alltså inte upp;)) och sen efter någon timme startade de så den funkar nu! :D
Härligt.