iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1101 ggr
[fabienne]
2014-03-13 21:19
0

Överföra bilder, appar

Hej! Jag är i stort behov av hjälp, jag håller på att slita mitt hår. Har krånglat med dessa telefoner i stort sett hela dagen. Nuvarande problem:

Jag har fått en begagnad iphone 4s, och har tidigare en iphone 3. Därför har jag köpt ett nytt sim-kort som passade i nya telefonen. Jag har lyckats få över mina kontakter via iCloud till den nya telefonen, men inga appar och inte mitt album med mina bilder.

Min dator klarar tydligen inte av att öppna telefonerna via iTunes för allt låser sig, så det går inte att koppla ihop telefonerna till datorn.

Jag förstår inte hur jag får över mina albumbilder och mina appar till den nya telefonen via iCloud. Det är bara min bildström och kontakter som förts över.

Dessutom verkar min och den gamla ägarens meddelanden vara ihopkopplade, för jag ser meddelanden som hon skickar och får.

All hjälp mottages tacksamt!

[fabienne]
2014-03-13 21:43
0

Ett problem mindre! Nu har jag lyckats fixa meddelande-problemet. :)

Niklas
2014-03-14 07:06
0

Vad har du för versioner av iOS i telefonerna?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[fabienne]
2014-03-14 22:47
0

Av någon anledning fungerade det plötsligt sent igår kväll att koppla in telefonerna i datorn. Jag hade testat säkert fem gånger vardera med telefonerna och inte ändrat något, men så plötsligt fungerade det. Så det löste sig tillslut! Hela telefonbytarprocessen tog typ bara åtta timmar så det gick smidigt. ;)

Tack ändå!

Niklas
2014-03-17 10:29
0

Bra!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning