iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 3195 ggr
BeaW
0

Jag får inte in ringsignalen i iPhone!

Jag har iRinger, och gör ringsignaler av egen musik i datorn som lägger sig i iTunes under signaler.

So far so good…

När jag sen sätter i min iPhone (en 3'a med 16 gig minne - kommer inte ihåg vad den heter… och det senaste iOS för 3orna) så synkroniserar den i ordning - verkar det som.

men att hitta ringsignalen i själva telefonen, det är lögn i helvete.

Jag går på Inställningar-Ljud-Ringsignal, men icke!! Letar jag på fel ställe? Eller är 3an så gammal att man måste jail-breaka den? Vilket jag inte vet hur det går till….

//Bea

BeaW
4

Himlars!! Jag hittade felet!

Nu känner jag mig så 😞 att jag tror jag kryper under soffan och kommer inte fram igen!

Lösningen på det hela var alltså att i iTunes så finns det en liten ruta, som man skall bocka i om man vill Synkronisera RINGSIGNALER!

Det hade inte jag… fråga mig inte varför, jag måste ha missat det när jag installerade iTunes eller nåt.

Det började med att jag satt och tittade runt i iTunes och upptäckte att trots synkroniseringen så var inga appar uppdaterade och de nya fanns inte ens med. Så när jag letade lösningen på det snubblade jag över lösningen på det stora problemet.

Moderator må finna sig fri att ta bort tråden när han har skrattat färdigt…

//Bea

Niklas
0

:-) Skönt att du löste det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vixxen
0

Fortsätter på TS tema… …jag hittar inte denna lilla ruta som det ska stå Synkronisera bredvid.

Alla andra kan göra egna ringsignaler, men inte jag…  🤔 😭 🤔

Niklas
0

Står det Utför då?

Vixxen
0

Nä..

Niklas
0

Kan du lägga in en Skärmdump som visar hur det ser ut?

Vixxen
0

Tror det är någon funktion i min dator i kombination med iTunes som inte vill fungera…

Niklas
0

Okej.

Vixxen
0

Nu har jag fått dem att Synkronisera och ringsignalerna finns i iphonen, men bara som musik. Det går inte att använda dem som ringsignaler och sms-signaler. Vad gör jag för fel?

Niklas
0

Det låter inte som om den är i ringsignalformat. Det går inte med vilken musikfil som helst.

Vixxen
0

#11 Tusen tack! Ska prova detta!