iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 15851 ggr
Amorita
0

iPhoneskärmen är sönder :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, jag tappade min iphone 4s i marken, nu är skärmen alldeles blå svart "randig". men det  funkar att ta kort, ni vet när man drar upp kameraikonen längst ner till hörnet. man kan göra det och ta kort, man hör kamera ljudet och så kommer det blixt. det går att låsa upp den och gå in i telefonen, lyckades till och med sätta på musik utan att se nåt på skärmen. så det är bara skärmen som inte vill visa sig. min garanti gick ut för 2 månader se. har ni varit med om detta? vet ni hur mycket det kommer kosta att laga den ? på ett ungefär

här ser ni hur skärmen ser ut (dataskärmen speglades på mobilskärmen)

[hejhejhej!]
2

Typiskt, skaffa samsung

Gasoline
1

#1 Men även dom kan gå sönder om man tappar dom 👍

linn8
1

#2 jag kastade min i asfalten=inte en skråma=D

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[hejhejhej!]
0

Tappat min några tusen gånger, inte en skråma så..:|

Gasoline
0

#3 var glad 🙂

Hur som, det går säkert att fixa din mobil, men jag skulle kunna tro att det kostar mer än vad det smakar. 

Garanti täcker förmodligen inte skadan, om du inte tecknat en drulleförsäkring av något slag? Oftast brukar inte garantin gälla vid olyckor utan täcker endast fabrikationsfel, om inte Iphone har någon ovanlig garanti. 

Lämnar man in en Iphone hos en serviceverkstad för just Iphone så brukar de inte laga enheten utan man brukar få en utbytesenhet. 

Hoppas att det löser sig med mobilen 🙂

Amorita
0

#1 föredrar iphone om det blir en ny :D

#5 det kanske är mer värt att köpa en ny eftersom min är ganska gammal om det är jätte dyrt att laga. fast vet inte om min pappa har lust att köpa en ny till mig… har nyss fått en ny dator liksom hahah :(

Gasoline
0

#6 Nej, det är ju aldrig kul med sådana utgifter och ännu tråkigare är det när sådana saker händer. 😕

Men det löser sig ska du se 👍

jronn
4

Grabben råkade ut för samma sak. 600:- för ny touch och glas dock ej original men fungerar. Tog 45 min från lämnande i butik tillforma ringde och sa den var klar.

Gasoline
0

#8 oj, det var billigt :-)

Niklas
0

Jag har ett svagt minne av att det kostar omkring 1.000 kronor att få skärmen bytt mot en originaldel.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Amorita
0

nu är telefonen lagad , det gick på 1000 kronor. kostade 300 kronor extra för jag hade pillat på telefonen så mycket (ändrat till arabiska, satt in på flygläge och massa knäppa saker)  HAHAHAH så dom återställde telefonen, men fattar inte varför det skulle kosta mer. det har jag ju gjort hemma förut… aja får väl skylla mig själv. 

viktigaste är att jag har min älskling hos mig nu, lagad :D<3

Gasoline
0

Skönt att höra, tack för uppdateringen :-)

Niklas
0

Slutet gott. :-)

Blåtummen
0

Köp ett fodral. Alldeles för många går utan…..

Gasoline
0

Ja, någon form av bumper och stötskyddande displayskydd är en billig åtgärd för att motverka detta, det kännar inga garantier att mobilen håller men mobilen blir lite tåligare. :-)

Allexx77
0

Det där har hänt ca 3 ggr på min också och jag har lagat den för ca 500kr så att så dyrt är det inte. Jag ser heller inte någon anledning att byta hos apple, det är nästan dubbelt så dyrt och det ända man får är en original skärm. Ser ingen skillnad på original och "ej original" skärmarna så jag tar det som är billigast ;)

Niklas
3

#16: Du kanske inte hade behövt byta så ofta om du bytte till originalskärm? :-)