Bästa sätt att lagra bilder från iPhone
Jag har en iphone 5 med 16gb, och får ständigt problem att det blir fullt.. Jag har runt 5-6gb bilder/filmer och resten är appar. Har rensat bort allt jag kan komma på men fortfarande har jag bara strax under 300mb ledigt.. Jag har kommit fram till att jag med andra ord måste minska ner platsen för bilderna.. Vad är bästa sättet? Jag vill ha dem kvar och gärna komma åt dem relativt lätt från telefonen. Användandet av iCloud, kan det minska ner hur mkt plats saker tar? Har lagt de flesta appar där men verkar inte minska nåt så..
Har samma problem med minnet TS. Tidigare var det Spotify som var boven, men nu vet jag att om jag avinstallera och laddar ner det igen så frigjordes mycket minne. Just bildflödet vill även jag se över då det finns några metoder att Säkerhetskopiera, dela, strömma och det skulle sitta fint att få handfasta råd även för min del ;-)
Har redan Box och OneDrive, klarar dessa program göra samma sak?
Box är suveränt och det jag använder mest av dem. Jag valde Dropbox här därför att jag tror fler hört talas om det. 🙂
#4: Vad använder du för app för att ladda upp bilder från iPhone till Box? Man kan inte göra det inifrån Box-appen vad jag kan se.
Jo då, det går från appen. Se bifogad bild (som visserligen visar iPad).
Ok. Där kan man manuellt välja bilder. Fick för mig att det kanske fanns nån automatisk uppladdning men jag fattade fel.
I Box finns det ingen automatik. Den som är lite händig kan använda BitTorrent Sync. Den är inte lika lätt att använda som de andra men väldigt kraftfull, och har automatisk bilduppladdning.
CameraUpload är också bra även om det bara gör en enda grej. Den laddar upp bilder till Dropbox när du kommer till förvalda platser, exempelvis hem eller till kontoret.

Bilden i Dropbox försvinner inte om du tar bort den från kamerarullen i telefonen. Jag rekommenderar dock att du lagrar bilderna i en dator och någon säkerhetskopia om du ska känna dig trygg.