Irriterande meddelanden i iPhone
Hej! Har en iPhone5, iOS 7.1.1. Eftersom jag vill motverka onödig batteridrift, och dessutom inte vill surfa med mobilnätet mer än nödvändigt, så har jag stängt av bakgrundsuppdateringar, onödiga platstjänster och mobilnätet (är mest hemma med wifi). Mitt 'problem' är när jag använder Appen Endomondo när jag går ut på promenad, så får jag upp irriterande meddelanden från systemet. Först ett att bakgrundsuppdateringen är avstängd, sen ett att mobildata inte är påslaget. Måste 'svara' på dessa meddelanden för att få bort dom. Men det är irriterande att dom kommer upp varje gång jag använder appen. Detta hände aldrig med min förra iPhone 4 och gamla iOS, inte heller denna telefon med iOS6. Nån som har nåt förslag på hur man blir av med dessa meddelanden från systemet? Eftersom det är jag själv som har stängt av dessa funktioner, så vet jag ju om det…. Behöver inga påminnelser som jag måste klicka bort varje gång. :-) Tacksam om någon vet och kan dela med sig.
Ett sådant trackingprogram är väl baserat på att vara online, är det inte det till 100% så brukar det ge sig tillkänna via meddelanden.
Vad har du för inställningar under Inställningar > Notiscenter?

Tack för svar. Blåtumme: man ska inte behöva vara uppkopplad. Tog iPhone 4:an idag, med iOS6 utan mobilnätet aktiverat, och den registrerar hela rundan med tid o hastighet o karta o rubbet, så man ska inte behöva vara ansluten till mobilnätet. Har aldrig fått några meddelanden på den telefonen om att det saknas uppkoppling, bakgrundsuppdateringar eller annat. Niklas: i Notiscenter har jag ingenting aktiverat. Precis som på iPhone4:an. Det här med medelandena är något som kommit med iOS7, och Apple verkar tycka att man dka ha så mycket som möjligt aktiverat som drar batteri o kostar pengar… Suck, ångrar att jag uppgraderade, men jag trodde aldrig att det skulle bli sämre. Tycker inte att fördelarna är fler än nackdelarna hittills. Ingen annan som har råkat ut för såna här meddelanden?
Har du möjlighet att lägga in en Skärmdump så att vi kan se exakt vad det står och hur det ser ut?

Det kan vara så att de två versionerna av Endomondo fungerar lite olika i och med att det är olika versioner av iOS. Vill du kolla det kan du kontakta dem och fråga om det ska gå att köra appen utan mobildata och bakgrundsuppdatering.

Tack Niklas. Men mobildata eller inte för Endomondo är egentligen inte problemet, utan de irriterande meddelandena som jag vill få bort. Var t ex och handlade idag, och jag skriver alltid ner det jag ska ha i Anteckningar, för telefonen har man ju alltid med sig. Och återigen så kommer meddelande om att "mobildata är avstängt för Anteckningar". Och detta måste jag klicka bort för att komma till min handlingslista, varje gång jag ska komma åt den (den släcks ju efter ett tag för att spara batteri). Och ja, jag kan tyckas snål, men jag tycker inte att man ska slösa i onödan, varken med pengar eller batteriets resurser. Blir bara så trött på att systemet nästan kräver att man måste ha mobildata påslaget när man är utanför sitt wifi. Och vill systemet att man är ansluten till mobildata så vill den också ha bakgrundsuppdateringen på och därmed så kostar det mobildata…. Får väl kontakta Apples kontaktcenter om ingen här har nåt bra förslag på hur jag får bort meddelandena som lågger sig framför det jag vill komma åt.
Okej. Jag har tyvärr inget tips om det redan är avaktiverat i Notiscenter.

Tack ändå! :-)
Aktivera bakgrundsuppdateringen för appen som det står.
Anledningen till att du inte får varningen i din iPhone4 är för att du inte kan avaktivera det i den….men i iPhone5 kan du göra det.
Problemet är som sagt att om du inaktiverar det så kan du inte stänga appen utan måste ha den igång.
I iPhone4 är den alltid igång vare sig du vill eller inte.