iPhone iFokus

iPhone

Etikett: foto-film
Läst 7504 ggr
Frosstis
0

Hur länge kan man filma med iPhone?

Jag har 5BG minne på min telefon, men har upptäckt att jag kan få 5 GB till ifall jag lägger till iCloud. Så nu har jag iCloud på min telefon också, så har sammanlagt 10 GB minne.

Jag bor i göteborg, när jag åker till stockholm kommer det fortfarande gälla 10 GB? (m tanke på wifi o sånt där som jag inte kommer ha!)

Och så undrar jag även hur många minuter man kan filma för 10 GB minne? Ska på konsert o kommer filma mycket men även ta bilder. Så vill veta ungefär hur många minuter jag får på 10 GB ! Kommer fabriksåterställa telefonen

Niklas
0

Jag tror att du blandar ihop olika saker. IPhones minne och lagringsutrymmet i iCloud går inte att använda på samma sätt. iCloud använder du för säkerhetskopiering. Hur långt 5 gigabyte räcker beror på hur du filmar. I full upplösning gissar jag på en dryg timme.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MagArne
0

Ska du inte ta och titta på konserten istället för att flumma runt med en iPhone som ändå bara tar skitbilder och filmer i en mörk konserthall?

Frosstis
0

#2 det är inte i en hall. och dessutom tittar jag ju såklart på konserten jag sitter ju inte o kollar på den genom telefonen #1 men nu när jag aktiverat iCloud så får jag ju mer minne? eftersom när vanliga minnet tar slut "fortsätter" det på iCloud

MagArne
0

#3 Nej iCloud är bara för säkerhetskopiering så filmen och bilderna måste fortfarande ligga på telefonen. Det är fortfarande telefonens interna minne som begränsar hur mycket du kan filma och fotografera.

Zpookey
0

Som alla säger…NEJ du får inte mer minne med iCloud.
Du får en backupplats för bilder, filmer och dokument…inget annat.

MagArne
0

Går ju iof skicka upp bilderna i bildströmen i iCloud och sedan ta bort dem från kameran. Men bilderna i bildströmen är komprimerade och inte i samma storlek/kvalité som originalbilderna. Men det kräver WiFi om jag inte minns fel.

Zpookey
0

Bilderna i bildströmmen i iCloud har jag för mig att de bara ligger där i 30 dagar om man raderar dom i telefonen.

MagArne
0

Finns det utrymme ligger de kvar längre. I alla fall hos mig där de äldsta är över ett år.

johan
1

#7/#8: De senaste 1000 bilderna ligger kvar.

Mvh // Johan

Frosstis
0

Okej =) tack