Flappy bird i iPhone
Nu är det så att jag undrar lite grejor här.
1. Vad tycker ni om Flappy Bird?
2. Tror ni man kan sälja en iPhone 4S med Flappy Bird för ett bra pris?
Har nämligen sett folk som säljer telefoner med Flappy Bird på :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Vet inte vad det är?
Jag tror ingen skulle köpa en telefon för ett dyrare pris bara för att det finns ett värdelöst spel på den 😛Jag skulle då inte göra det då Flappy Bird bara är "trendigt" just nu, om några veckor kommer ingen bry sig om det över huvudtaget.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 ett populärt spel som tagit bort ifrån app store/play butik mm:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
1. Inte spelat det än.
2. Löjligt tycker jag att sälja mobil dyrare och så bara för att det är på mobilen. Jag skulle aldrig betala extra för ett spel.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle inte vilja sälja en mobil som jag inte har fabriksåterställt eftersom risken är stor att det finns data kvar på den som är personlig. Det är nästan omöjligt att manuellt rensa bort allt personligt från telefonen.
Mvh // Johan
Håller med johan. och jag kan inte tänka mig att någon skulle betala mer för att ett spel finns på den.
Helt otroligt att folk faktiskt köper (och säljer) bara för att det är ett ''speciellt '' spel på den. Såå speciellt är det väl ändå inte, även om jag själv spelar😃
Medarbetare på Sphynx iFokus
-
Medarbetare på Sphynx iFokus
Ojojoj
Utvecklaren säger ju att han tog bort spelet för att han insåg att hans app blivit ett beroende, istället för bara ett enkelt tidsfördriv. När man ser att det finns en marknad för att sälja telefoner med ett förinstallerat gratis spel som i ärlighetens namn folk mest gnällt på, så början man inse att han har rätt.
Mvh // Johan
Om man kollar blocket en snabbis så ser man ofantligt många som säljer sina mobiler med Flappy Bird på och för löjliga priser! Jag har själv Flappy Bird på mobilen men spelar det väldigt sällan då det inte riktigt var en höjdare för mig och jag skulle aldrig ens tänka tanken att sälja eller köpa en mobil för så löjligt mycket pengar som 10 000! Jag har sett allt mellan 10 000 - 320 000.
Jag hörde något om en kille som slog ihjäl sin bror för att han fått ett högre 'high score' på Flappy Bird, vet dock inte om det stämmer men om det nu gör det så fattar jag verkligen varför skaparen valde att ta ner spelet.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
1: Inte testat men spelar sällan spel på mobilen.
2 Såg nån som lagt ut en 5:a för 12000 på blocket så kanske, men är inget jag skulle vilja köpa!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Tycker det är sjukt att man kan sälja en telefon dyrare bara för att den har Flappy bird installerat xD galet vad folk är beroende av det spelet 😃
Spelet kommer ju säkert vara "ute" om någon månad ändå så det känns ju extremt onödigt också. :)
Är ju bara och jailbreaka och installera med IPA Installera på enheten eller iFunbox med hjälp av datorn om man nu bara MÅSTE ha Flappy Bird.
Skaparen av flappy bird signalerar att han återkommer…så att köpa en telefon med spelet för dyra pengar är bara idioti.
Sen är spelet inte specielt roligt heller…och det finns hundra kloner som är lika "bra".
I USA var där någon som köpte en telefon för en halv miljon kronor med flappy bird
#19 Tänk vad mycket bra och vettigt man kan göra med dem pengarna istället för att slösa bort dem så :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja
Det ligger ingen sanning bakom det.
På sin höjd ett par tusenlappar.
Men som sagt…det var innan det kom 200 flappy bird-kloner.
De som betalat 1000+ kronor bara för att få flappy bird ångrar sig nog ganska mycket nu.
Skulle man försökt att få ut lite pengar från flappy bird skulle man i så fall sålt telefonen precis när den togs bort ifrån Apple store.