Back up av sms. Helst redigera sms i iPhone
Behöver tips på smidig sms-backup. Skulle helst vilja kunna få sms-en ur telefonen och kunna redigera dem i datorn. Har iPhone 4s
iMessage på Mac?
Genom att söka i "Sök i Iphone" ska du kunna få upp gamla sms genom att söka på kontaktens namn eller ett ord tex. (förutsatt att du ej stängt av detta i inställningar)
Men varför vill du redigera dem? Låter lite fuffens. 😃
Alltid Oavsett
Har ingen Mac. Jag behöver inte redigera innehållet i sms:n. Jag behöver kunna ta bort ovidkommande meddelanden och behålla vissa meddelanden. De jag ska behålla vill jag klistra in i ett mail.
Men det funkar ju också med en lista över alla sms i en konversation och så kan jag kryssa över de oviktiga. Det är bara det att listan blir så ohanterlig pga att det är så många sms.
Du kan ta bort meddelanden du inte vill ha kvar: 1. Tryck och håll på meddelandet. 2. Välj "Mer…". 3. Markera de meddelanden du vill ta bort. 4. Tryck på papperskorgen.
#5 Ja, klart att jag kan radera sms:en i mobilen, före back-upen men det är så många sms, och lätt att jag tar bort något av misstag. Jag kan såklart alltid ta en back-up först och återställa om det skulle bli fel. Men det skulle vara enklare att göra det i datorn.
Då får du nog köpa ett tredjepartsprogram.
Fanns ett program innan som hette BluePhoneElite….vet inte om det finns ännu.