iPhone iFokus

iPhone

Etikettios
Läst 2910 ggr
Celka
0

Bildströmmen i iPhone synkar inte

Stort problem! Har på bildströmmen mellan min iPhone 4S och min PC. Samma apple-ID på båda och inställt på att att bildströmmen ska vara på. Dock får jag inte över bilderna! Vet inte vad felet är, kan det ha att göra med iTunes eller vad ska jag kolla!

Extremt tacksam för hjälp!

Niklas
0

Har det fungerat tidigare?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Celka
0

Ja, men har strulat länge nu. Har installerat om i omgångar. Kan det ha ngt med iTunes att göra, får felmeddelanden när jag kopplar telefonen till datorn. Blåste nyss hela telefonen och då fungerade inte säkerhetskopiorna så det verkar som att felet ligger i iCloud?

Niklas
0

iTunes och iCloud är två olika saker. Om du tror att felet är iTunes tycker jag att du ska installera om det. Det brukar kunna lösa diverse problem.

Celka
0

Tack för support. Har tyvärr testat det med utan resultat. Visste inte om iTunes och iCloud kopplade på något sätt… Kan inte förstå vad som strular!

Niklas
0

Då tycker jag att du ska installera Dropbox i iPhone och datorn och föra över bilderna med Image Upload. Det fungerar bra och då får du dessutom över bilderna i oroginalstorleken i stället för i Bildströms förminskade versioner.

Celka
0

Ok, testar det. Synkar bilderna vid wi-fi på samma sätt? Är ju grymt smidigt när det fungerar! Tack för hjälp!

Celka
0

En fråga till: image upload, funktion/app via telefonen eller datorn?

Niklas
0

#7: I Dropbox-appen. #6: Jag vet inte om jag förstår frågan, men det går att Synka Dropbox ansluten till trådlöst nätverk.