iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1518 ggr
Vibeka
0

STOPP funkar ej att skicka med iPhone!

Varför går det ej att skicka STOPP när man vill avanmäla reklam sms i iPhone 4s ?!??! Blir prillig snart! 🤦‍♂️

Niklas
0

Det har jag aldrig hört talas om att man ska kunna göra. Är inte det något som varje avsändare väljer om de vill följa i så fall?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vibeka
0

Jo men det står juh längst ner i reklam meddelandet: Om du vill avanmäla dessa sms skriv STOPP och skicka till typ 74520

MEN när man då skriver numret på mottagare uppe så delar iphone upp siffrorna så här 74-520 och så skickar man men det stannar en bit innan det i vanliga fall skickas iväg och så står det bar meddelandet kunde ej skickas. 

Så hur ska man göra?!

Niklas
0

Har du provat att starta om iPhone? Håll in hem- och av-knappen tills vita Apple-loggan syns.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Har man försökt flera ggr och man får felet att inte kunna skicka det så ta bort allihopa tidigare misslyckade skickade meddelanden och försök igen. Problemet är inte att bindestrecket dyker upp utan bindestrecket gör det bara lättare för folk att kunna läsa numret och det delas upp efter amerikanskt standard.

[Jens]
0

Ville förtydliga mitt tidigare inlägg #4.

Har man försökt flera ggr och felet kvarstår så rekommenderar jag att ta bort alla tidigare misslyckade skickade meddelanden. Ibland så kan det haka upp sig och meddelande-funktionen fortfarande försöker skicka det första misslyckade felmeddelande.

Vibeka
0

Tack för svar från er bägge 🙂

Har dock testat båda varianterna men det funkar ändå inte 🤓 så fler förslag?

[Jens]
0

Tog du bort ALLA meddelanden som inte kunde skickas? Gäller i alla kontakter du har smsat till ? Det har alltid funkat förut. Är det så så måste det nog vara att de du försöker skicka STOP till ignorerar ditt meddelande. Det du skrev om att det går inte skicka till 74520 bara för att det står 74-520 är inte problemet. Menar att det har ingen betydelse om det står ett bindestreck emellan.

Vibeka
0

Japp gjorde det. Okey då går det inte då 😕 

Tack i alla fall 🌺

[Jens]
1

Jag tycker du ändå ska ta och kolla upp vem det är som skickar till dig och sedan ringa till bolaget och be dem sluta skicka till dig.