iPhone iFokus

iPhone

Etikett: appar
Läst 2396 ggr
mongomai
0

Meddelandeapp tar mycket plats i iPhone

I min telefon tar meddelandeappen 528MB fast jag endast har ETT sms kvar. Jag raderade alla sms för att se om det skulle minska men det minskade med typ ingenting. Frågade min kompis hur mycket hennes meddelandeapp tar på hennes mobil och hon hade 86MB och hon har ett par styckna sms kvar på sin mobil. Vad ska jag göra för att minska att den tar upp så mycket plats? Finns det nån annanstans som smsen sparas?

Niklas
0

Du skulle kunna prova att avaktivera och återaktivera iMessage. Gå till Inställningar > Meddelanden om du vill prova det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

mongomai
0

Okej jag har provat det nu, det är fortfarande samma. Jag tror att det blev så efter att jag uppdaterade telefonen till ios7 men är inte säker..

Niklas
0

Har du provat att starta om telefonen? Håll in hem-knappen och av-knappen tills den vita Apple-loggan visas.

mongomai
0

Japp, ingen förändring.. :/

Niklas
0

Hur gjorde du när du tog bort meddelandena?

mongomai
0

Jag drar åt vänster o så kommer den röda raderaloggan fram.

Niklas
0

Prova att radera kontakterna i meddelandeappen genom att öppna Meddelanden, trycka Ändra, och därefter ta bort dem. Börja med någon av dem du skickat mest till och kolla sen om det påverkar hur stor plats appen tar. Synka mot iCloud först ifall något oplanerat skulle hända.

mongomai
0

Ja det kan jag göra men nu hade jag redan tagit bort alla långa konversationer, men jag kanske kan starta en konversation med dem igen o sen radera som du sa?

Niklas
0

Har du alltså inte kvar namn i listan längre?

mongomai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara ett eller vilken lista menar du?

mongomai
0

Men tog jag bort nyss också genom att klicka på "ändra" o sen radera, men det är fortfarande 530MB

Niklas
0

Okej, synd. Det verkar som om en del användare har lyckats få tillbaks utrymmet genom att återställa telefonen till en iCloud-kopia medan andra var tvungna att återställa den till fabriksinställningar.