Kan inte överföra bilder från iPhone
När jag ska överföra bilder till min dator från mobilen så öppnas iPhoto men det står att det inte finns några bilder att överföra. 0 alltså, fast jag har massor på mobilen. Det har funkat alla gånger innan. Vad ska jag göra?
Jag rekommenderar att du installerar Dropbox både i iPhone och datorn. Då kan du aktivera Image Upload i telefonen och få bilderna överkopierade till datorn.
Alltså hur fungerar Dropbox? Jag har installerat den i min Iphone, men sedan då? efter att jag har registrerat mig där, som man tydligen ska göra. Ska man föra över bilder med mera dit, för att ha dom kvar, ifall det skulle hända ngt med iphonen?? eller hur gör man,
Förstår mig inte riktigt på det.
ngn som vill förklara.
Vänliga hälsningar
Sessan1
Öppna fliken Settings och Camera Upload och aktivera det. Därefter kommer den att kopiera bilder från Kamerarullen när du har Dropbox-appen öppen. Har du många bilder från början kan det ta ett tag. Om du öppnar Dropbox i din dator kommer bilderna automatiskt att synkas dit.
Camera uppload kopierar bara bilder och filmer. Om du inte raderar bilderna från Dropbox ligger de kvar, men du bör inte använda det som en säkerhetskopia. Säkerhetskopiera datorn till en extern hårddisk i stället. Dropbox är en synkningstjänst som ser till att flera datorer synkas med varandra och som låter mobiler och plattor titta på filerna.
jaha ok, jo jag får överföra dom som jag har i Iphonen till den externa. Har ju gjort så med övriga filer som jag har på datorn.